OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Novare Interim & Recruitment grundades 2017 med visionen att erbjuda kompetent personal inom HR, ekonomi och administration. Genom engagerad personal som brinner för hantverket levererar vi pricksäkra matchningar och snabba resultat på våra kunders behov.
Novare Interim & Recruitment är en del av humankapitalhuset Novare och tillsammans är vi experter på allt som har med medarbetare och kompetens att göra. Det kan handla om att hitta rätt person till rätt plats men också om att systematiskt analysera företagets kompetensbehov och långsiktigt utveckla medarbetarna. Läs gärna mer om oss via www.novare.se.
Nu söker vi en Interim Försäljningschef som med stort engagemang och positiv agenda kan bidra till Swecon Region Förmarknad Syds fortsatta utveckling framåt! Är du handlingskraftig med ett starkt eget driv? Har du förmågan att leda i förändring och möjlighet att peka ut riktningen och skapa förutsättningar att ta sig dit? Då kan du vara personen vi söker!
Om Rollen
I rollen som Försäljningschef kommer du att ansvara för och jobba med daglig säljledning av ett säljteam bestående av 13 säljare. Varje säljare ansvarar i sin tur för försäljning av Swecons anläggningsmaskiner i sitt distrikt. Som Försäljningchef ansvarar du för försäljningsutveckling, kundutveckling och analys av marknaden. Utöver det följer upp affärer, aktiviter, anbud, kontrakt, hit rate, planering av order, utleveranser, genomloppstider och marknadsandelar. Du trivs med att agera så väl strategiskt som operativt och motiveras av att leda och coacha ditt team till framgång.
Arbetsuppgifter och ansvarsområden:
• Medverkar i ledningsgrupp förmarknad
• Daglig säljledning
• Regelbundna avdelningsmöten och individuella avstämningar
• Taktiska diskussioner, stöd vid vägval och beslut
• Sambesök
• Justerar och attesterar provisionslöner
• Ansvara för kompetensutveckling av personalen
Vem är du?
Vi söker dig som har ett genuint intresse för att skapa affärer och ser möjligheter där andra ser hinder. Du är en person som är mån om människor runt omkring dig och är en tydlig ledare som inspirerar och motiverar andra. Du kan förmedla budskap och mål på ett konkret sätt men också sätta processer och rutiner. Vidare ser vi att du är självständig, trygg i dig själv och har förmågan att fatta beslut.
Vi ser som krav att du har:
• Erfarenhet av försäljning
• Flerårig erfarenhet av att leda och utveckla personal med framgångsrika resultat
• God erfarenhet av att driva förändringsarbete
• Vana att möta kunder och att bygga nya relationer
• God förståelse och förmåga att analysera ekonomiska utfall och annan måluppfyllelse.
• Tekniskt intresse och/eller bakgrund
• Meriterande är om du har arbetat i liknande verksamhet och liknande sortiment
Övrig information
Placering: Remote, vissa resor inom västra/södra Sverige kan förekomma
Uppdragsperiod: Start omgående och ca 6 månader under pågående rekrytering, med möjlighet till förlängning
Jag är intresserad! Hur kommer jag till nästa steg?
Skicka in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Har du frågor runt processen eller tjänsten så är du varmt välkommen att kontakta oss på Novare Interim & Recruitment. Notera att vi ej tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR.
Varmt välkommen med din ansökan!