Interim Förvaltningschef till Varbergs kommun.

Interim Förvaltningschef till Varbergs kommun.

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi dig som kan åta dig ett uppdrag som interim Förvaltningschef inom Varberg kommun.
Omfattning: Heltid 100%
Start: så snart som möjligt
Längd: 3-6 månader, eventuellt längre.

Du blir anställd av Dreamwork, alternativt finns möjlighet att fakturera från eget bolag.

Om tjänsten
Kommunens socialförvaltning är en av Varbergs kommuns nio förvaltningar och ansvarar för vård och omsorg om äldre- och funktionshindrade och arbetar för ekonomisk och social trygghet för kommunens invånare. Förvaltningen har runt 2000 medarbetare. Förvaltningschefen är anställd av kommunstyrelsen och är underställd kommundirektören.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Att vara förvaltningschef för vår socialförvaltning är ett av kommunens mest utmanande uppdrag. För att möta den utmaningen behöver du ha bred och lång erfarenhet av att leda en komplex verksamhet genom andra chefer. Det är viktigt att du har god erfarenhet av hela eller delar av förvaltningens uppdrag och förståelse för dess villkor. Vi förutsätter att du har haft ansvar för en betydande budget och erfarenhet av att verka som ledare i en politiskt styrd organisation. Vi har en demografisk utmaning som kräver nya sätt att arbeta med befintliga resurser.

Du har ett nära samarbete med socialnämnden, arbetstagarorganisationerna och medarbetarna i arbetet med att ta fram framtidens omsorg där digitala lösningar och användande av ny teknik är viktiga komponenter. I utvecklingsarbetet ingår även att omvärldsbevaka, samarbeta regionalt och med andra kommuner samt med vårdgivare och andra samarbetspartners.
Du ingår i kommunens ledningsgrupp för förvaltningschefer samt koncernledning och där förväntas du delta aktivt i den övergripande strategiska utvecklingen av kommunens samlade verksamhet.


Vem är du?
För att kunna vara aktuell för rollen, behöver du uppfylla nedan kriterier:

• Tidigare erfarenhet som förvaltningschef för äldreomsorg. Erfarenhet inom IFO och funktionshinder är meriterande.
• Erfarenhet av att arbeta mot egen nämnd.
• Erfarenhet av förändringsledning.
• Erfarenhet av att hantera ekonomi, budget och anpassningar till rådande konjunktur.
• Erfarenhet av verksamhetsutveckling, digitalisering, effektivisering.
• Erfarenhet av facklig samverkan.
• Erfarenhet av kontakt med media, invånare, brukare och representanter för d:o.

Personliga kompetenser:

• Resultatinriktad och leveransförmåga. Du uppnår hög produktivitet genom personlig ansträngning. Du tar ansvar för att uppgifter slutförs i tid, och med hög kvalitet. Du strävar efter att nå utmanande mål, och är mycket driven att slutföra saker som påbörjas.
• Besluts- och handlingskraft. Du tar hänsyn till alla aspekter av arbetsprocesser och produkter för att säkerställa kvalitet, precision och slutförande. Du skapar struktur och tydliga delmål för att teamet ska kunna uppnå sina mål och analysera sin effektivitet.
• Kommunikativ och pedagogisk förmåga. Du kan engagera, övertyga och förmedla budskap på ett tydligt sätt, både i grupp och enskilt. Du visar stor förståelse för mottagarnas behov, och målet med kommunikationen.
• God relationsbyggande förmåga. Du bygger öppna och tillitsfulla arbetsrelationer, behandlar alla rättvist och med respekt, och skapar ett klimat där individerna engagerar sig i att dela information.
• Intresse för nya arbetssätt, ny teknik & nya samverkansformer. Du skapar, uppmuntrar och genomför nya strategier och idéer som gör arbetsplatsen bättre samt förbättrar processer och tjänster.
• Ha ett coachande och inkluderande ledarskap. Du framhåller värdet av mångfald och främjar en inkluderande arbetsmiljö. Du arbetar gärna med andra mot gemensamma mål, och förstår vilket ansvar och vilka aktiviteter som krävs för att skapa bra samarbete på jobbet.


Om verksamheten
Låter detta som ett uppdrag för dig?
Då är du välkommen att söka tjänsten via länken i annonsen.

Urvalet sker löpande, och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jenny Persson
042-176608
Frida Ellingsen
0470-745554
Jenny Sini
046-460 23 02
Jenny Sini

Frida Ellingsen
0470-74 55 54
Mahlin Glyré

Måns Persson
0761-45 27 10
Mahlin Glyré
042 - 17 66 11
Patrik Staaf
042-176618
Annika Sjöberg
08-446 47 09

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Dreamwork Scandinavia AB
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 november 2023
  • Ansök senast: 19 november 2023

Besöksadress

Drottninggatan 1, Helsingborg
None

Postadress

Birger Jarlsgatan 10
Stockholm, 11434

Liknande jobb


Chef förvaltningsenheten

Chef förvaltningsenheten

20 december 2024

Biträdande förvaltningschef

Biträdande förvaltningschef

20 december 2024