Interim gruppchef reskontra

Arbetsbeskrivning

Din roll

Som reskontrachef leder och utvecklar du reskontraenheten bestående av sju medarbetare och samverkar brett inom koncernen. Du arbetar nära redovisning och systemägare inom IT. Vår kund sitter i strax söder om Stockholm. Under rådande pandemi arbetar de huvudsakligen från hemmakontoret.

Ansvarsområden

· Ledning och utveckling av medarbetare

· Arbete i kund- och leverantörsreskontra

· Ansvar för väl fungerande processer inom kund- och leverantörsreskontra inklusive anläggningsregistret

· Ansvar för uppföljning av betalningsvillkor mot kund och leverantör inklusive inkassohantering

· Ansvarar för att gruppen hanterar interna- och externa förfrågningar enligt satta riktlinjer

· Leda och medverka i diverse ekonomirelaterade utredningar och projekt

· Som Reskontrachef är du även aktiv ute i verksamheten för att skapa ökad ekonomisk förståelse och på så sätt kunna bidra till utvecklingen i enlighet med bolagets plan

Din bakgrund och person

Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom ekonomiområdet alternativt mångårig erfarenhet av en liknande roll samt god problemlösningsförmåga. Du har arbetat med kund/leverantörsreskontra, kan stämma av balanskonton, arbeta med reserveringar och har god förståelse för redovisning och flöden. Du uttrycker dig väl på svenska och engelska i tal och skrift och har tidigare erfarenhet av att som chef och ledare utveckla medarbetare.

För att trivas och bli framgångsrik hos oss har du ett stort systemintresse och motiveras av att nyttja system på ett effektivt sätt samt att anpassa processer och rutiner till detta. I denna roll behöver vi också dig som har arbetat processorienterat i ett medelstort eller stort transaktionsintensivt bolag.

För att trivas hos oss är du en person som kan driva både dig själv och andra, som arbetar strukturerat, proaktivt och som kan lösa problem självständigt. Du trivs i en föränderlig vardag och i en roll där du får jobba både med detaljerna och med helheten. Du har lätt för att bygga relationer, att samarbeta och skapa välfungerande team.

När du blir en av oss

Som konsult hos EQonomy/Wise Professionals erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos EQonomy/Wise Professionals ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning.

Sök idag!

Har du frågor om rollen kontakta gärna mig Iren Sayar iren.sayar@wise.se. För att söka rollen klicka på ”sök rollen”, samt bifoga CV. Notera att personligt brev inte är obligatoriskt i denna ansökningsprocess. I konsultvärlden går saker ofta snabbt så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vänta därför inte med din ansökan, varmt välkommen att söka!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: EQonomy
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 augusti 2021
  • Ansök senast: 19 september 2021

Besöksadress

Sveavägen 13
None

Postadress

Sveavägen 13
Stockholm, 11157

Liknande jobb


Teamlead till Ordna Bolåns privatlåneteam

Teamlead till Ordna Bolåns privatlåneteam

15 november 2024

Samordnare till Språkservice Tolkcenter

Samordnare till Språkservice Tolkcenter

15 november 2024

Teamledare Fundraising

Teamledare Fundraising

14 november 2024