OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en engagerad och målfokuserad ledare med ett starkt intresse för att vägleda och inspirera ett säljteam? Har du erfarenhet av att skapa högpresterande team och förbättra resultat inom utgående telefonförsäljning? Då kan detta vara något för dig!
Uppdraget förväntas starta i mitten av november och pågå 3-6månader, du kommer att ha möjlighet att vara del av den interna rekryteringsprocessen för tillsvidareanställning.
Urval sker löpande så ta kontakt direkt eller skicka din ansökan
Om tjänsten
Som interim gruppchef för företagsförsäkring leder och utvecklar du ett team av sex försäkringsrådgivare med fokus på sak- och företagsmotorförsäkring. Du driver försäljningsresultat genom närvarande ledarskap, coachning och uppföljning.
Med ditt engagemang, tydliga mål och förmåga att inspirera bidrar du till teamets framgång och nöjda kunder. I rollen kommer du att ansvara för:
• coacha säljare och team, utveckla försäljningstekniker, kommunikation och processer för att nå ambitiösa försäljningsmål.
• sätta upp specifika och mätbara relevanta mål och ledande KPI:er för teamet, följa upp prestationer med regelbundna utvärderingar och feedback.
• skapa en proaktiv och rådgivande försäljningsstrategi där ditt team fungerar som experter och hjälper kunder att förstå komplexa risker och försäkringsbehov.
• kontinuerligt förbättra och effektivera arbetsflöden och försäljningsprocesser för att hantera långa försäljningscykler effektivt, inklusive lead-nurturing och kundvård under hela köpresan.
• delta i att utveckla aktiviteter för att generera kvalitativa leads till teamet.
Vem är du?
För att lyckas i rollen behöver du ha erfarenhet som ledare i utgående säljmiljö av komplex produkt eller inom B2B med längre försäljnings cykel. Vi ser även att du har arbetat tidigare med utgående telefonförsäljning. Som person är du lyhörd, trygg i ditt ledarskap och har en positivitet som smittar av sig. Du är engagerad och resultatfokuserad. Vi ser även att du är analytisk & initiativtagande.
Om verksamheten
Poolia Interim Management tar fram lösningar när planerade eller oplanerade vakanser uppstår på chefsnivå i en organisation. Våra uppdragsgivare finns inom alla branscher, såväl inom privat som offentlig sektor. Vi jobbar hårt för att ständigt utveckla vårt kontaktnät med erfarna ledare med olika bakgrund och erfarenhet.
Att samarbeta med oss på Poolia Interim Management ger dig möjligheter att få inblick i olika verksamheter, företag och roller. Vi vänder oss till dig som trivs med att leda i förändring och som gillar att dela med dig av din erfarenhet som chef.
Läs mer om Poolia Interim Management på https://www.poolia.se/rekrytering/interimmanagement/
Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se.
Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner.
Kontaktpersoner på detta företaget
Hanna Sjöberg
0720750235
Hanna Sjöberg
Rebecca Pettersson
090-160532
Hanna Sjöberg
Rebecca Pettersson
Natalie Lindwe
072-074 20 21
Natalie Lindwe
072-074 20 21
Rebecca Pettersson
+4690160532
Rebecca Pettersson
+46725344340
Rebecca Pettersson
090160532