Interim Gruppledare inom inköp ochupphandling till Partille Kommun

Interim Gruppledare inom inköp ochupphandling till Partille Kommun

Arbetsbeskrivning

Vi rekryterar en Interim Gruppledare för uppdrag till Partille Kommun. Vi letar efter di med erfarenhet inom inköp och upphandling. Du kommer att bli anställd av Poolia Väst som konsult under tiden du är ute i detta uppdrag.

Om tjänsten
Uppdraget pågår i lite mindre än ett år med start i april, vecka 14. Uppdragets tid är omfattningen cirka 70 % av en heltidstjänst. Tjänstgöringsgraden kan dock skifta något mellan veckor beroende på verksamhetens behov.
Cirka fem veckors sammanhängande semester sker under sommarperioden (vecka 26-33) i överenskommelse med uppdragsgivaren. Arbete på distans är möjligt upp till 50 % av uppdragets omfattning. Uppdraget kräver närvaro på plats i Partille kommun cirka 1-2 dagar i veckan och verksamhetens behov är alltid styrande.

Uppdraget omfattar att konsult har rollen som interim gruppledare för Partille kommuns inköp- och upphandlingsenhet under en period då enhetens inköpschef är föräldraledig. Inköp-och upphandlingsenheten är kommunens centrala inköpsfunktion och stöttar kommunens verksamheter med upphandlingar över direktupphandlingsgränsen. Enheten är också verksamheternas stöd i upphandling - och avtalsfrågor och ansvarar för kommunens beställningssystem Proceedo. Enheten består av upphandlare, inköpscontroller och inköpssamordnare.

Uppdraget omfattar inte personalansvar. Under uppdragsperioden kommer kommunens ekonomichef tillfälligt ta över det formella chef-/personalansvaret. Konsulten kommer rapportera till ekonomichef och tät kontakt och regelbundna avstämningar med denne.

Konsulten uppdrag kommer ha fokus är på kärnuppdraget avseende leveranser inom upphandlingsenhetens uppdrag. Uppdraget innebär tätt samarbete med medarbetarna inom enheten och även kontakt med övriga förvaltningar genom stöd och rådgivning i upphandlings- och avtalsrelaterade frågor. Uppdraget kommer också bestå av att konsulten stödjer och vägleder medarbetarna samt säkerställer att enhetens interna mål- och utvecklingsarbetet drivs framåt.

I uppdraget ingår även att som erfaren upphandlare självständigt genomföra upphandlingar. Vidare ingår i uppdraget att planera för och resurssätta upphandlingar i upphandlingsplan samt att på ett övergripande plan följa upp att beslutade tidplaner hålls.

Vem är du?
För att lyckas i rollen som interim teamledare ska konsulten ha engagemang, vara ansvarstagande och lösningsorienterad samt ha ett strukturerat, resultatorienterat arbetssätt. Det är viktigt att konsulten är noggrann och har en god analytisk förmåga.
Uppdraget innebär många kontakter både internt i organisation och externt med leverantörer och kräver en god pedagogisk förmåga och en god samarbetsförmåga.
Som gruppledare för enhetens medarbetare är ett lyhört, prestigelöst och coachande ledarskap nödvändigt.

Konsulten ska ha följande erfarenhet/kompetens:
• minst fem års dokumenterad erfarenhet av att ha arbetat med offentlig upphandling
• relevant akademisk utbildning (omfattande minst 3 års universitets/högskolestudier inom ekonomi, juridik ) eller annan utbildning och/eller erfarenhet som bedöms likvärdig
• dokumenterad erfarenhet från en chefsroll, teamledande befattning eller motsvarande
• dokumenterad erfarenhet av av att självständigt genomföra annonserade upphandlingar enligt LOU.
• mycket god förmåga att uttrycka sig på svenska i tal och skrift.
• mycket god förmåga att använda IT-stöd generellt
• särskilt god erfarenhet av att använda upphandlingsverktyget TendSign samt Office-paketet.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Väst AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 februari 2023
  • Ansök senast: 22 februari 2023

Liknande jobb


20 december 2024

Head of Regional Sourcing EMEA

Head of Regional Sourcing EMEA

20 december 2024

19 december 2024