Arbetsbeskrivning
Brinner du för frågor kopplat till ledarskap, HR-strategier, kompetensutveckling och vill vara med och skapa värde på både lokal och global nivå? Till en global organisation i Ludvika söker vi nu en interim HR Business Partner som vill bidra till att stärka organisationens ledarskap och utveckla HR-processer.
Om rollen
Som HR Business Partner kommer du att arbeta nära både lokala och globala ledare och driva HR-arbetet genom hela medarbetarcykeln. Du blir en nyckelperson i att kombinera verksamhetens strategiska mål med HR-lösningar, allt för att skapa en hållbar och framgångsrik arbetsmiljö. Du kommer att tillhöra ett europeiskt HR-team med 15 medarbetare, samtidigt som du har din bas i Sverige och arbetar nära ledningsgrupp för enheter i Ludvika.
Dina arbetsuppgifter
Coachning ledarskap: Stötta cheferna i organisationen genom att utveckla deras kompetens och bidra till starkt ledarskap.
HR-strategi: Implementera och utveckla HR-processer som stärker organisationens kort- och långsiktiga mål.
Kompetensutveckling: Identifiera behov och skapa lösningar för att möta framtidens krav på kompetens.
Kommunikation samarbete: Verka som en länk mellan lokala och globala HR-funktioner med fokus på tydlig och effektiv kommunikation.
Fackliga förhandlingar: Hantera personalärenden och arbeta med fackliga förhandlingar på ett professionellt och förtroendeingivande sätt.
Din profil
Vi söker dig som:
Är lösningsorienterad och vågar ta initiativ i både små och stora utmaningar.
Har erfarenhet av att arbeta inom HR, gärna i en global organisation.
Har ett stort intresse för HR-data och analys för att bidra till ett mer datadrivet HR-arbete.
Är kommunikativ och har lätt för att bygga relationer och nätverk.
Behärskar både svenska och engelska obehindrat, då du kommer arbeta i en mångkulturell miljö.
Det är meriterande om du har erfarenhet av personalärenden och fackliga förhandlingar.
Vi erbjuder
En dynamisk arbetsmiljö med kollegor från över 50 olika nationaliteter.
En chans att vara med och påverka HR-arbetet i en framstående organisation med global räckvidd.
Bra att veta
Uppdragslängd: December 2024 - Maj 2025 (möjlighet till förlängning finns)
Omfattning: 100 %
Språkkunskaper: svenska och engelska i tal och skrift
Krav med B-körkort
Möjlighet till distansarbete där du är på plats i Ludvika 1–2 dagar per vecka efter introduktion.
När du blir en av oss
Denna tjänst innebär att du kommer bli anställd som konsult hos oss på OnePartnerGroup och du kommer tillbringa dina arbetsdagar hos vår kund, eller så är du interimskonsult via oss. Som konsult hos oss har du din konsultchef som stöttar dig i att lyckas och trivas. Självklart innefattas din anställning av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension, fackliga relationer och friskvårdsbidrag, för inget är viktigare än att du känner dig trygg med din anställning hos oss. Låt oss bli din nya kollega!
Vi på OnePartnerGroup jobbar med rekrytering, bemanning och utbildning och är din bästa kollega i karriären när du söker jobb. Med lokal förankring på ett 50-tal orter, från Malmö i söder till Kalix i norr, finns vi alltid nära dig.
Vad händer när du har sökt tjänsten?
För frågor och liknande är du välkommen att ta kontakt med Jessica Larsson på jessica.larsson@onepartnergroup.se. I denna process jobbar vi med löpande urval och tillsättning, vilket betyder att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. När du har visat intresse för tjänsten matchar vi din ansökan med tjänsten och vi kontaktar dig via mail eller telefon för återkoppling. Är du aktuell för tjänsten träffas vi på en intervju och under processen sker även referenstagning och bakgrundskontroll. Gällande ansökan så sker det via annonsen på OnePartnerGroups hemsida, vi hanterar inte ansökningar via mail på grund av GDPR.
Kontaktpersoner på detta företaget
Pauline Pettersson
Pauline Pettersson
Piero Gatica
Sara Ernström
Sara Ernström
Fredrik Moberg
Jeanette Hjalmarsson
0729-745500
Eldin Ljutovac
Jeanette Hjalmarsson
Magnus Olausson