OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet av HR-arbete från kommunal eller regional verksamhet? Då kan det vara dig vi söker! Till Kretslopp- och Vatten söker vi en interim HR-Chef med start 28 augusti fram till årsskiftet med möjlighet till förlängning.
Sök rollen redan idag då intervjuer sker löpande!
Om tjänsten
Som HR-chef är du underställd förvaltningsdirektören och leder HR-avdelningen med fullt personal-, budget- samt arbetsmiljöansvar och leder planering, utveckling och uppföljning av samtliga HR-processer för förvaltningen.
Uppdraget som HR-chef kommer främst att fokusera på personal, arbetsmiljö, förändringsledning, utveckla medarbetarskap och säkerställa stabila grundförutsättningar med avseende på kompetens och rutiner. Verksamheten ska planeras, styras och följas upp på uppdrag av förvaltningsdirektör.
HR-chefen leder planering, utveckling och uppföljning av samtliga HR-processer på förvaltningen. Tillsammans med medarbetare ansvarar HR för att gemensamt för att konsultativt styra, stödja och samordna stadens HR-processer för förvaltningens alla chefer samt för att med ett proaktivt, kommunikativt och professionellt sätt föreslå och driva förbättringsarbete inom HR-området.
Rollen förutsätter en god egen kompetens inom samtliga HR-processer. Till din hjälp har du fyra engagerade och kvalificerade HR-specialister, två HR-administratörer och en arbetsmiljöingenjör.
Vem är du?
Vi söker dig som har förmåga att kommunicera de gemensamma målen och leder gruppen i riktning mot att uppnå dem. Du motiverar andra och ger råd, stöd och möjligheter till utveckling. Du är en tydlig och god kommunikatör som får gehör för tankar och idéer samt kan påverka beslut i en viss riktning. Du kan genom övertygande argument tillföra entusiasm och energi som uppmuntrar goda prestationer, teamkänsla och ökad motivation. Du är handlingskraftig och trygg med att fatta beslut och agerar
utifrån dessa. Vi ser att du;
• Akademisk utbildning motsvarande lägst en kandidatexamen inom HR-området samt bred erfarenhet av HR-arbete från kommunal eller regional verksamhet.
• 3 års erfarenhet av chefskap och arbetsledning med personal, budget och verksamhetsansvar inom HR.
• Minst 5 års erfarenhet av praktisk HR-arbete, gärna processinriktat.
Om verksamheten
Poolia Interim Management tar fram lösningar när planerade eller oplanerade vakanser uppstår på chefsnivå i en organisation. Våra uppdragsgivare finns inom alla branscher, såväl inom privat som offentlig sektor. Vi jobbar hårt för att ständigt utveckla vårt kontaktnät med erfarna ledare med olika bakgrund och erfarenhet.
Att samarbeta med oss på Poolia ger dig möjligheter att få inblick i olika verksamheter, företag och roller. Vi vänder oss till dig som trivs med att leda i förändring och som gillar att dela med dig av din erfarenhet som chef.