OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Interim HR Generalist
Har du tidigare erfarenhet och/eller utbildning inom HR-administration? Trivs du i en tjänst med många kontaktytor där god kommunikativ förmåga och service är viktiga faktorer? Drivs du dessutom av process- och förbättringsarbete med hjälp av system så kanske detta är ditt nästa steg i karriären!
Om uppdraget
Till vår kund söker vi nu en HR Generalist som ska stödja chefer och medarbetare inom lön, personalfrågor och system. Du kommer, förutom Sverige, även arbeta mot Norge och Danmark samt förväntas bli superuser globalt i HR-system. Fokus för rollen är lön- och ersättningsadministration men även andra HR-relaterade processer ingår. Det är du som agerar kontaktperson för chefer, anställda och löneleverantörer. Du rapporterar till Group Head of HR Operations.
I dina arbetsuppgifter och ditt ansvar ingår bland annat att; Hantera administration kopplat till HR, Compensation Benefits och årlig lönerevision
Aktivt bidra till ständiga förbättringar och effektiviseringar genom att identifiera möjligheter att stärka kvaliteten, spara tid eller kostnader
Koordinera löneunderlag och attester vid lönekörning
Ta fram rapporter för statistik, KPI:er och andra mätvärden kopplat till HR
Stödja globala HR-processer inom exempelvis rekrytering, utbildning, styrning
Hålla utbildningar inom HR- och löneprocessen till personer i organisationen
Delta i olika HR-relaterade projekt och aktiviteter
Uppdraget är ett föräldravikariat med start under april/maj och förväntas fortlöpa i minst 1 år. Vår kund sitter på Kungsholmen.
Din profil
För att passa för detta uppdrag har du en akademisk examen med inriktning HR eller motsvarande erfarenhet, samt god förståelse för HR- och löneprocesser. Vidare är du systemintresserad, lättlärd och tar snabbt till dig ny information.
Som person besitter du en stark kommunikationsförmåga och har en hög integritet. Du är trygg i rollen som kontaktperson och har förmåga att skapa förtroende. Du trivs i miljöer där du får arbeta lösningsorienterat, stötta och hjälpa till. I din yrkesroll är du därför noggrann, tillgänglig samt har en hög servicekänsla. Dessutom kan du sätta tydliga förväntningar som du också levererar på. Att lösa problem, komma med förbättringsförslag och driva processer är något som motiverar dig.
Vad erbjuds du?
I detta uppdrag får du arbeta på ett internationellt och börsnoterad bolag. Vår kund har en stark företagskultur som värdesätter såväl den gemensamma som den individuella utvecklingen. Du ges här möjlighet att växa i en spännande organisation.
Ansökan
Om du tycker detta låter intressant så vill vi gärna höra av dig så snart så möjligt! Skicka in din ansökan. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta Sara Kölborg, 070-407 44 93 eller sara.kolborg@sharenode.se.
Känner du några som skulle passa ännu bättre? Dela gärna annonsen med dem.
Varmt välkommen med din ansökan!