OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
AH Executives har utifrån flera års erfarenhet skapat en unik och framgångsrik modell i syfte att säkerställa rätt kandidater och kompetens kopplat till våra uppdragsgivares mål och visioner. Vår samlade kompetens och kundanpassade processer ligger till grund för utvecklande och lyckade samarbeten, rekryteringar och interimslösningar.
AH Executives modellen bygger på insikt och förståelse för våra uppdragsgivares verksamhet och bransch. Vi på AH Executives har en tydlig vision om hur rekryteringar, interimslösningar och dess processer kontinuerligt kan vidareutvecklas i interaktion med våra uppdragsgivare. AH-modellen och våra processer gör det också möjligt att effektivt kvalitetssäkra våra uppdrag.
Interim HR Manager
Till vår framgångsrika uppdragsgivare söker vi nu en Interim HR Manager. Önskvärt är en konsult på heltid, men skulle även kunna fungera som en deltidslösning om minst 60%. Bolagets kontor är beläget i centrala Stockholm och består idag ca 50 anställda. Verksamheten är inne i en mycket spännande och utvecklande fas för den som gillar snabba organisationer, med hög professionalism och korta beslutsvägar. Kan detta vara ett passande och stimulerande uppdrag för dig?
Som HR Manager krävs att du i denna fas arbetar självständigt och har förmågan att ansvara för samtliga HR frågor.
Inledningsvis kommer en HR Audit att behöva genomföras där du tillsammans med organisationen tar fram en plan och förslag på en effektiv och skalbar struktur för det fortsatta HR arbetet. Vi söker dig som har erfarenheten och förståelse för det som krävs, att arbeta med såväl de strategiska- som operativa frågorna, känner till lagar och krav inom området.
Bolaget har nyligen genomfört ett grundläggande värdegrunds- och kulturarbete på strategisk nivå och som nu också behöver implementeras och förankras i organisationen.
Erfarenhet
Vi ser att du har en utbildning inom HR/Personal/Organisation eller liknande och därtill minst 5 års erfarenhet av brett HR-arbete med erfarenhet av att verka i ledande befattning.
Som person
Då detta är ett konsultuppdrag krävs att du snabbt har förmågan och kunna sätta dig in i nya arbetssätt och miljöer. Du är en operativ förmåga med trygg personlighet och integritet, social samt kommunikativ, som kan skapa mervärde åt organisationen.
Om tjänsten
Omfattning: 60–100%
Tillsättning: Snarast, tills rekrytering är slutförd
Placering: centrala Stockholm
Vi ser fram emot att höra av dig snarast då vi kommer att intervjua och presentera konsulter löpande för detta uppdrag. Kontakta gärna Niklas Almquist på niklas.almquist@ahexecutives.se om du vill veta mer.