OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
För kunds räkning söker vi nu en interim HR Officer med goda kunskaper inom arbetsrätt, HR-processer och omställning. Organisationen är en internationell biståndsorganisation med fokus på mänskliga rättigheter och demokrati.
Om uppdraget
Uppdraget är av administrativ och operativ karaktär och innebär arbete med interna HR-processer och arbetsrättsliga ärenden kopplat till omställningsprocesser. Du utgår från huvudkontoret på Södermalm i Stockholm och rapporterar till generalsekreteraren och ekonomichefen.
Vi ser framför oss att du är utbildad personalvetare eller motsvarande samt har erfarenhet av brett operativt HR-arbete som inkluderat arbetsrättsliga ärenden med tillhörande administration. Eftersom arbetet delvis utövas i en internationell kontext är det viktigt att du är bekväm att arbeta på engelska i tal och skrift. Har du jobbat inom ideell sektor ser vi det som meriterande.
Uppdraget önskas påbörjas omgående och pågår inledningsvis fram till årsskiftet 2024/2025 med mycket god chans till förlängning. Omfattningen uppskattas vara cirka 40 % av en heltid.
Övrig information
För ovanstående roll ges möjlighet att arbeta som underkonsult, alternativt genom konsultuppdrag med anställning hos Signera Rekrytering. Välkommen att visa intresse snarast genom att registrera ditt CV via nedanstående länk. Urval och intervjuer sker löpande . Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta Anna Hultkrantz, interimsansvarig, på 073-834 33 20.