Interim HR-specialist inom Comp & Ben till Knyta Konsult Marginalen AB

Interim HR-specialist inom Comp & Ben till Knyta Konsult Marginalen AB

Arbetsbeskrivning

Är du HR-specialist och/eller lönespecialist och tilltalas av mycket eget ansvar, digitalisering, initiativtagande och har en hög social förmåga där kunden alltid är i fokus? Gillar du att arbeta serviceinriktat och skapa kundanpassade helhetslösningar inom löneadministration? Välkommen att läsa vidare…

Till Knyta Konsult söker vi en interim HR-specialist inom Comp & Ben som har kunskaper och erfarenhet kring löner och förmåner att förstärka vårt team med under hösten. Rollen är operativ så du behöver gilla att kavla upp ärmarna tillsammans med teamet. Du kommer framförallt att arbeta mot en av våra större kunder.

Lön och HR teamet bestående av 4 lönekonsulter och 1 HR-specialist/ teamledare vilka säkrar lönehantering och har kontinuerlig kontakt med våra kunder om löne-/HR-administrativa frågor. Vi använder Flex lönesystem, mindre löneuppdrag hanteras i Fortnox lön och HR-systemet SAP SuccessFactors.

Ett urval av dina kommande arbetsuppgifter

• Comp & Ben-frågor såsom lönerevision, lönekartläggning samt rapportering för lönekunder.
• Samordning, uppföljning och implementering av regelverk- och processändringar
• Genomgång och uppdatering av policys
• HR-administration såsom registrering av HR-data, personalstatistik och jobbkoder.
• Fungera som bollplank till dina kollegor gällande processer och regelverk.

Vem du är…

Med minst ett par års erfarenhet av liknande arbete besitter du en mycket god administrativ förmåga, har kunskap om HR-frågor, HR-system, hela lönekedjan och är uppdaterad på arbetsmarknadens lagar, avtal och regelverk. Troligtvis har du tidigare arbetat som HR-specialist eller lönekonsult, gärna i en medelstor organisation. Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i tal som skrift.

Som person är du prestigelös, noggrann, lösningsorienterad och har god kommunikationsförmåga. Du tycker om att ta eget ansvar och egna initiativ samt har god förmåga att planera och prioritera. Du har förmågan att bygga goda relationer och samarbeten och har ett personligt driv att utvecklas och levererar service på hög nivå. Du har kunden i centrum och kan presentera våra tjänster till blivande kunder.

Vad vi erbjuder dig…

En modern och framåtriktad arbetsplats som nu expanderar för att möta uppdragsgivarnas behov även i framtiden. För oss är det viktigt att varje individ har möjlighet att utvecklas och växa och erbjuder utveckling och flexibilitet för alla engagerade medarbetare. Du blir en del i ett team av erfarna lönekonsulter där vi drar nytta av varandras erfarenheter och personligheter. Marginalen arbetar aktivt med jämställdhet och mångfald och strävar efter att skapa en arbetsplats där skiftande erfarenhet och bakgrund tas till vara. Vi erbjuder dig ett stimulerande arbete med kompetenta kollegor, vi har korta beslutsvägar där du får vara med och påverka. Vi supportar dig som vill göra karriär genom bland annat kompetensutveckling. Hela Marginalen sitter i lokaler i centrala Stockholm.

Knyta Konsult Marginalen AB är ett helägt dotterföretag till Marginalen AB. Knyta Konsult bedriver redovisningsverksamhet och har en bred kundgrupp bestående av mindre och medelstora företag i olika branscher. Knyta satsar på långsiktiga kundrelationer och säljer HR, redovisnings- och lönetjänster av hög kvalitet.

Låter detta som något för dig, tveka då inte att kontakta oss.

Vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta rekryterande chef Therese Friberg på mail therese.friberg@knyta.se. Då urvalsprocessen sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt dock senast den 31/8 -2022

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Marginalen Bank
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 juli 2022
  • Ansök senast: 31 augusti 2022

Liknande jobb


HR Partner med fokus på löneöversyner

HR Partner med fokus på löneöversyner

20 december 2024