Interim HRBP i Rundvik

Interim HRBP i Rundvik

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta med HR frågor inom ett av världens mest hållbara industrier för ett klimatsmart byggande? Med ny teknik, innovationer och laganda i fokus? Då kanske det är du som är den interim HR Business partner vi söker till vår kund i Rundvik!

Uppdraget är placerat vid kusten i Nordmalings kommun och det arbetar idag ca 150 personer på plats. Start är så snart som möjligt och pågår minst till slutet av augusti. Det finns även möjlighet till tillsvidaretjänst för rätt person.

Hos detta företag finns en tydlig plan för medarbetare. Den hänger ihop med företages syfte: att med skogens kraft bidra till en hållbar framtid. Oavsett var du är i livet har vi plats för dig som vill utveckla och utvecklas, göra skillnad och tänka nytt.

Välkommen med din ansökan!

Om tjänsten
Vi söker en Interim HR Business Partner som vill arbeta brett inom verksamhetsnära HR. Rollen innebär att du på ett aktivt och proaktivt sätt stöttar och utvecklar våra ledare och medarbetare i organisationen inom HR områdets alla delar. I rollen ingår en variation av arbetsuppgifter exempelvis att attrahera nya medarbetare, rekrytera personal, jobba med arbetsrättsliga frågor, rehabilitering, förhandling, medarbetarutveckling samt organisationsutveckling.

Som en del i ditt arbete kommer du också att leda och delta i projekt inom varierande områden beroende på verksamhetens behov. Det här är ett arbete med hög grad av självständighet och goda möjligheter att utvecklas.

Vem är du?
För att trivas och lyckas i rollen är du en ambitiös och driven person med mycket god förmåga att samarbeta med din omgivning. Vidare tror vi att du är analytisk, strukturerad och noggrann. Du har stort fokus på ditt uppdrag och vill utveckla och utvecklas genom att ta dig an nya utmaningar och du trivs med ett stort eget ansvar i att driva processer och projekt. Du har lätt att på ett pedagogiskt sätt kommunicera med dina intressenter i så väl tal som i skrift.

Du har en akademisk utbildning inom relevant område för tjänsten och god arbetslivserfarenhet av liknande uppgifter. Det är meriterande med erfarenhet inom interim-uppdrag.

För att lyckas i rollen tror vi det är viktigt att du har grunderna och förståelse av de olika processerna inom HR samt en hög integritet med förmåga att skapa goda samarbeten. Du har en god förmåga att lära dig nya saker och vara nyfiken för att snabbt kunna sätta dig in i nya rutiner och arbetssätt. Du rapporterar till verksamhetschef, och har stöd av HR-chef och andra HRBP inom affärsområdet. Du kommer ges mycket ansvar i din roll och behöver kunna känna sig trygg i att fatta beslut och arbeta självständigt på sikt.

Din personlighet och ditt beteende samspelar med företagets kärnvärden: Respekt, Högklassighet och Ansvar.

Du har en kulturell medvetenhet vilket innebär att du värdesätter olikheter och förstår hur dessa påverkar dig och andra. Tjänsten kräver att du kan kommunicera på svenska och engelska i både tal och skrift på ett tydligt och representativt sätt.
Du har god IT-vana och goda kunskaper i MS Office/Excel. B-körkort är ett krav för den här tjänsten.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Urval och intervjuer sker löpande, skicka därför in din ansökan redan idag. Varmt välkommen!

Kontaktpersoner på detta företaget

Hanna Sjöberg
0720750235
Hanna Sjöberg

Rebecca Pettersson
090-160532
Hanna Sjöberg

Rebecca Pettersson

Natalie Lindwe
072-074 20 21
Natalie Lindwe
072-074 20 21
Rebecca Pettersson
+4690160532
Rebecca Pettersson
+46725344340
Rebecca Pettersson
090160532

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Umeå AB
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 31 maj 2023
  • Ansök senast: 22 juni 2023

Besöksadress

Umestan företagspark, Umeå
None

Postadress

Umestan företagspark
Umeå, 90347

Liknande jobb


26 november 2024

HR Business Partner till lager/logistik, ICA DE Stockholm

HR Business Partner till lager/logistik, ICA DE Stockholm

26 november 2024

HR Coordinator

HR Coordinator

26 november 2024