Interim Inköps- och Logistik Specialist till bolag inom medicinteknik

Arbetsbeskrivning

Har du lång erfarenhet inom inköp och logistik från läkemedelsbranschen? Vill du göra skillnad inom ett spännande medicintekniskt bolag i framkant? Då kan det här vara din nästa utmaning.

Detta är ett konsultuppdrag hos vår kund med kontor i Bromma med start omgående och som pågår i minst 6 månader framåt.

Om jobbet

I rollen som Inköps- och Logistik Specialist kommer du att ta ett övergripande ansvar för Supply Chain på nordisk nivå

Huvudsakliga uppgifter:

- Styra upp samarbetet med olika lager/läkemedelsbolag
- Kontrollera lager i Sverige och i andra länder
- Utveckla strategier och riktlinjer
- Skriva instruktioner och processbesrivningar (SOPar)
- Vara behjälplig vid förhandlingar
- Implementera nya rutiner och processer
- Samarbeta med den nordiska organisationen för att se till att introduktioner av nya produkter hanteras korrekt
- Ad hoc uppgifter


Tjänsten innebär stora kontaktytor med bland annat marknad, sälj och lager i Sverige och i andra länder.

Erfarenhet och kvalifikationer

Vi söker dig som har som har lång erfarenhet av att jobba med inköp och logistik inom läkemedelsbranschen. Akademisk examen eller motsvarande eftergymnasial utbildning inom logistik och inköp är meriterande, alternativt att du förvärvat motsvarande kompetens genom arbete. Du behöver ha förståelse för de utmaningar som kan uppstå vid leverans av speciella produkter som exempelivs kräver kylförvaring eller liknande. Det är meriterande om du även har erfarenhet av inköp av komplexa produkter som kan vara svåra att få tag på. Du behöver vara van att hantera läkemedelsbolag med lager i olika länder. Det är viktigt att du känner till och följer de regelverk som finns för läkemedel.

Vi förutsätter att du har god IT- och systemvana där erfarenhet av Navision är starkt meriterande. Vi ser gärna att du har en framstående kommunikationsförmåga samt vana att presentera och förhandla både på svenska och engelska.

Som person är du proaktiv, drivande och framåt. Du är en problemlösare som har lätt för att ställa rätt frågor och ta tag i det som behöver göras. Det är meriterande om du jobbat på strategisk nivå med förbättring och utveckling. Du är process orienterad och gillar att utmana samtidigt som du är en stark lagspelare. Du är ekonomiskt medveten och resultatorienterad.

Ansökan

Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2021-09-17.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.

Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)

Konsult hos SJR

Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg. Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget

SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.



Titel: Interim Inköps- och Logistik Specialist till bolag inom medicinteknik

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 augusti 2021
  • Ansök senast: 3 februari 2022

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


Purchaser

Purchaser

26 november 2024

26 november 2024

26 november 2024