OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
VEM söker en interim Inköpsansvarig för ett längre uppdrag till ett tillverkande företag med i GGVV-området.
Om tjänsten
I uppdraget är du ansvarig för verksamhetens inköpsfunktion och du driver den dagliga styrningen ur ett systematiskt och affärsmässigt perspektiv. I uppdraget ingår både operativt och strategiskt inköpsarbete, stort fokus kommer att läggas på utvärdering och kvalitetssäkring av leverantörer samt inköpsplanering. Då bolaget har ett omfattande sortiment och ett stort antal leverantörer är bevakning och uppföljning av lagda ordrar en viktig del i det dagliga arbetet. I uppdraget ingår även att stödja den egna tillverkningen med planering och prioriteringar för att kunna säkerställa leverans till kund.
Om dig
Vi söker dig som har erfarenhet av liknande uppgifter, både operativt och strategiskt inköpsarbete, gärna inom tillverkande industri. Du har även erfarenhet från ledande befattning. Rollen kräver en god förståelse för hur leverantörsval sker på strategisk och taktisk nivå samtidigt som det är viktigt att du uppskattar att själva vara delaktig i de operativa delarna. Som person trivs du med att arbeta strukturerat och du har en god förmåga att effektivisera samt snabbt kunna prioritera.
Bra att veta
Uppdragsstart är omgående och uppdraget kommer att pågå under minst 12 månader. Placering är GGVV-området.
VEM är VEM
VEM är ett utvecklingsorienterat konsultföretag som erbjuder högkvalitativa tjänster inom rekrytering och interimslösningar av ledande befattningar.
Kontaktpersoner på detta företaget
LiseLottRoman, VEM AB
036-570 11 83
AnetteBeckman, VEM AB
036-570 11 82