Interim Inköpscontroller till logistikkoncern

Interim Inköpscontroller till logistikkoncern

Arbetsbeskrivning

Nu behöver vår kund, som är en större logistikkoncern, förstärka sitt inköpsorganisation med en interim inköpscontroller/verksamhetsutvecklare. De önskar tillträde snarast och uppdraget förväntas pågå minst 8 månader.

Uppgifter för denna roll är att att utveckla, dokumentera och implementera en lämplig och kostnadseffektiv Source-to-Contract process (S2C) inom koncernen. Rollen ska tillsammans med Finansenheten utveckla Purchase-to-Pay processen.
Säkerställa ett gott och förtroendefullt samarbete med interna intressenter (verksamhet/stakeholders)

Rollen kommer att arbeta i en organisation som är under stor förändring där allt inte ännu är tydligt kring roller och ansvar, därav behövs en god förmåga att skapa relationer samt stresstålighet.

Tänkta ansvarsområden

• Rapportera och utveckla nyckeltal internt, främst till inköpschef och ledning
• Ha tätt samarbete med alla inköpare, finans och linjechefer
• Vara ett stöd i upphandlingar och leverantörsdialoger när det gäller kalkyler och nyckeltal
• Vara kravställare på systemstöd och kommunikationsplan inom inköp
• Projektleda olika aktiviteter inom inköpsutveckling
• Leda avdelningens arbete med riskhantering och internkontroller

Din kompetens
Minst 3 års högskoleutbildning inom teknik, ekonomi och- eller juridik. Annan akademisk utbildning kan också vara relevant.
Minst 5 års erfarenhet av att arbeta med utveckling av strategiskt inköp i större bolag eller koncerner.
God kännedom om affärsjuridik och vana att leda organisationsutvecklingsprojekt.
All O365 kompetens är en självklarhet inkl. erfarenheter av Power BI eller liknande BI-system. 

Önskvärd kompetens
Erfarenhet av intern/externrevisioner.
Kunskap och kännedom om verktyg för databashantering, riskanalyser. Personliga egenskaper
Goda kommunikativa egenskaper.

Har du några frågor är du varmt välkommen att kontakta någon av oss på nedan kontaktuppgifter:

Patrik Kvarnlind, 0738-581010, patrik.kvarnlind@financefamily.se
Magnus Åberg, 070-981  77 51, magnus.aberg@financefamily.se

P.S. Vi jobbar kompetensbaserat och önskar därför inget personligt brev. Urval sker löpande.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: The Finance Family AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 oktober 2024
  • Ansök senast: 6 november 2024

Liknande jobb


20 december 2024

Head of Regional Sourcing EMEA

Head of Regional Sourcing EMEA

20 december 2024

19 december 2024