Interim Integration Teamleader till Västernorrland

Interim Integration Teamleader till Västernorrland

Arbetsbeskrivning

Är du en mycket erfaren Integration Teamleader så ska du söka den här tjänsten!

Om uppdraget

Uppdraget innebär dels att leda, koordinera och kontinuerligt vidareutveckla arbetet inom ICC (Integration Competence Center). Uppdraget innebär också att utföra design av den övergripande strukturen för hur systemintegrationer realiseras inom regionen och kontinuerligt vidareutveckla designen efter vårdverksamhetens integrationsbehov, tillgängliga tekniker och ekonomiskt utrymme. Samt att understödja övriga roller i teamet och vara dessa behjälpliga.

- Du ska delta på avtalad uppdragsplats (Sundsvall) en gång per månad under hela avtalstiden. Övrig arbetstid kan du utföra uppdraget på distans valfritt inom Sverige.

- Resor förekommer

- Omfattning: 80-100%

- Start och sluttid: Från och med 2024-01-01
till och med 2024-12-31. Med möjlighet till förlängning av avtalet i en eller flera perioder längst till och med 2025-12-31.

Dina arbetsuppgifter

Uppdraget innebär även att självständigt bedriva kravfångst, integrationsdesign, utveckling, utvecklingstester, produktionsläggning och dokumentation av systemintegrationer som baserar sig på behov i vårdverksamhet. Integrationsprojekten kan vara av större och mindre art och bedrivas parallellt. Vid större projekt fördelas uppgifter till flera personer och det ingår i uppdraget att koordinera arbete inom ramen för systemintegrationsprojektet. Vid mindre projekt ska du som konsult kunna utföra samtliga uppgifter själv.

Dina kvalifikationer

- Minst 5 års erfarenhet av objektorienterad utveckling i .Net

- Minst 7 års erfarenhet av utvecklingsarbete i team

- Minst 7 års erfarenhet av att leda distribuerat integrations-utvecklingsarbete i grupp (ICC) med agilt arbetssätt

- Minst 12 års erfarenhet av systemintegrationsutveckling

- Minst 7 års erfarenhet kravfångst och dokumentation av systemintegrationslösningar

- Minst 5 års erfarenhet av utveckling i Microsoft BizTalk

- Förmåga att kontinuerlig bedriva vidareutveckling av arbetssätt i en gruppering av Integrationsarkitekt, Integration Dev Lead och Integrationsutvecklare

- Erfarenhet av arbete i offentlig sektor

- Tala och skriva flytande svenska

- Senaste året ha jobbat med .Net utveckling och systemintegration i Microsoft BizTalk Server

Meriterande

- Bör ha förståelse för nyttan med en förutbestämd integrationsarkitektur och värdet av att följa den

- Bör ha förmåga att identifiera generella integrationsbehov, särskilja dem från specifika integrationsbehov och förstå skillnaden däremellan

- Bör ha 4 års erfarenhet av utveckling och design av integrationslösningar mot Ineras tjänsteutbud

- Bör ha erfarenhet av arbete i Microsoft Azure DevOps

- Bör ha utvecklad förmåga att koordinera och bedriva flera projekt parallellt

- Bör ha erfarenhet av att ha jobbat i ett distribuerat team

- Bör kunna anta samtliga andra roller i teamet

- Bör vara lyhörd för en gruppens dynamik och individuella medlemmars behov, och förmåga att anpassa arbetssätt därefter

- Bör ha mycket utvecklad förståelse för utmaningarna inom systemintegrations-utveckling i syfte att agera stöd för övriga roller i teamet

- Bör ha erfarenhet av att utveckla systemintegrationer mot journalsystemet Cosmic

- Bör ha erfarenhet av att designa integrationslösningar med medicinska kontrakt (exempelvis HL7/FHIR)

- Bör ha kunskap om klient- och servercertifikat för säkra överföringar

Du som är egen företagare är också välkommen att ansöka.

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan

Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 2023-11-14.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Peter Stavling, peter.stavling@bemannia.se.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 070 150 54 00

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Kontaktpersoner på detta företaget

Annahita Yassarati

Kristina Fransson

Alexandra Lindholm

Linda Solini

Malin Strandberg

Lisa Målberg

David Målsäter

Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe

Erika Hansson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bemannia
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 november 2023
  • Ansök senast: 14 november 2023

Besöksadress

Sveavägen 155, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 155
Stockholm, 11346

Liknande jobb


23 december 2024

Projektledare som stöttar andra projektledare

Projektledare som stöttar andra projektledare

23 december 2024

23 december 2024

23 december 2024