Interim IT-Chef

Interim IT-Chef

Arbetsbeskrivning

Om Företaget

Vår kund ligger i framkant av inbäddade system och molnbaserade mjukvaruprodukter, och tillhandahåller kostnadseffektiva, värdeskapande tjänster till den globala fordonsindustrin.Företaget är i en fas där de fortsätter att utvecklas. Vi är på väg att nå till nya marknader och introducera nya produkter samtidigt som vi behåller fokus på våra kärnprodukter och nuvarande kunder vi är trots allt den ledande leverantören av indirekt däcktrycksövervakning över hela världen.

Nu söker vi en person som kan kliva in i rollen som Interim IT-chef under 6–12 månader.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden

Ditt team består av fem medlemmar med olika ansvarsområden inom avdelningen. Detta kräver att du ger support i allt från enklare till mer avancerade frågor och är stödet i prioriteringsfrågor. Du kommer att rapportera till CFO.
IT-chefen är produktägare för all intern IT-leverans och ska hålla löpande prioriteringsmöten med verksamheten. IT chefen strukturerar, planerar och följer sedan upp arbetet tillsammans med teamet. Du har ansvaret för att kunna väga produktdriftens behov mot IT-driftens behov av tekniska förbättringar och krav på informations- och IT säkerhet. Där du även är ledande i att utveckla gruppens agila arbetsmetodik.
I det löpande arbetet ingår budget, inköps order, personalvård och att driva kundens IT- strategi framåt.
Som person är du driven och trivs i en relationskapande roll där du bygger relationer, du har god kommunikativ förmåga och är van vid att leda ett team mot uppsatta gemensamma mål.

Din profil

Som du förstår av ovan lägger vi stor vikt vid din personliga potential. Men det finns några specifika saker som vi tillsammans med kunden bedömer som nödvändiga och därmed krav att du har med dig in i rollen. Dessa är;

- Relevant eftergymnasial utbildning eller motsvarande kompetens förvärvad genom arbetslivserfarenhet - Minst 2 års erfarenhet av att arbeta i en chefsposition inom IT och/eller erfarenhet av att arbeta inom IT för en mjukvaruorganisation/teknisk organisation - Erfarenhet av budget- och planeringsarbete - Goda kunskaper för att driva modernisering av systemlösningar - Behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift - Systemförståelse

Ansök redan idag!

Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag!
Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV. Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam; Michaela Lindstén, 0704–106390 or via email: michaela.lindsten@unikresurs.se Cecilia Alegria Furberg 073-925 25 86 or via email: cecilia.alegria-furberg@unikresurs.se

Unik Resurs
Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till!

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors

Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin

Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist

örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Unik Resurs i Sverige AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 25 november 2022
  • Ansök senast: 11 december 2022

Besöksadress

Skyttegatan 2 58230 Linköping
None

Postadress

Djurgårdsgatan 56
Linköping, 58229

Liknande jobb


20 december 2024

20 december 2024

19 december 2024