Interim IT-samordnare

Arbetsbeskrivning

Dina arbetsuppgifter

Vi söker en IT-samordnare för en interimlösning hos ett större Växjöföretag. Vid intresse kommer du även ha möjlighet att ansöka om den permanenta tjänst som kan komma att utlysas i höst.

Bolaget köper in flertalet av sina IT-tjänster och systemstöd från en central funktion och du är den som samordnar och övervakar att detta fungerar. Din roll innefattar bland annat följande:

Att utifrån fastställda regler och rutiner samt övergripande arbetsledning självständigt:
- Bevaka tjänster och produkter som köps av den centrala IT-enheten.
- Bevaka driftsäkerhet för bolagets verksamhetsystem.
- Planera och samordna beslutade systemuppgraderingar tillsammans med bolagets systemägare, systemförvaltare och den centrala IT-enheten.
- Följa upp överenskomna servicenivåer gentemot IT-enheten
- Kommunicera och planera för IT-relaterade förändringsaktiviteter som påverkar bolagets verksamhetsystem.
- Tillhandahålla testgrupper och säkerställa att tester genomförs vid olika typer av IT-förändringar.
- Återkoppla användarrelaterade behov, synpunkter och önskemål till IT-enheten
- Samordna verksamhetens behov/krav kring IT-säkerhet och kontinuitet.


Din profil

Din bakgrund/kompetens:
- Lägst 2-årig eftergymnasial utbildning inom IT eller motsvarande.
- Mer än 2 års yrkeserfarenhet av verksamhetsområdet eller motsvarande.
- Erfarenhet av projektledning är meriterande.
- Dokumenterad kunskap om och erfarenhet av olika tekniska plattformar är meriterande

Personliga egenskaper som värdesätts:
- God handlingsförmåga och engagemang.
- IT-tekniskt intresserad.
- Som person har du god kommunikativ förmåga och är resultatorienterad.

Start: Slutet av augusti eller enligt överenskommelse.
Omfattning: Heltid, tre månader med möjlighet att söka permanent tjänst vid intresse.
Ort: Växjö

Urval kommer ske löpande men sista ansökningsdag är 2/8-2015.
Välkommen med din ansökan!


Om oss

Maxkompetens är ett av Sveriges ledande företag inom bemanning och rekrytering riktad mot teknik, IT och industri. Vi startade vår verksamhet 2003 och har idag kontor på sex orter runtom i hela Sverige. Varje år tillsätter vi över 1 000 jobb och har dagligen ca 250 konsulter ute på uppdrag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Li Lövebrant
08-120 753 03
Li Lövebrant
08-120 753 05
Daniel Stenberg
08-12075308
Kristina Lindberg
0470-723388
Rebecca Moberg
0705-461222
Madeleine Göransson

Madeleine Göransson
0733-205636
Madeleine Göransson
0733205636
Kristina Lindberg

Sanna Hagelin
0733205638

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Maxkompetens Konsult AB
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid Visstidsanställning
  • Publicerat: 23 juli 2015

Besöksadress

Framtidsvägen 12, Växjö
None

Postadress

Herkulesgatan 12
Stockholm, 11152

Liknande jobb


Business IT Service Manager

Business IT Service Manager

22 november 2024

NetSuite Developer

22 november 2024

Informationssäkerhetssamordnare

20 november 2024

19 november 2024