OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Dina arbetsuppgifter
Vi söker en IT-samordnare för en interimlösning hos ett större Växjöföretag. Vid intresse kommer du även ha möjlighet att ansöka om den permanenta tjänst som kan komma att utlysas i höst.
Bolaget köper in flertalet av sina IT-tjänster och systemstöd från en central funktion och du är den som samordnar och övervakar att detta fungerar. Din roll innefattar bland annat följande:
Att utifrån fastställda regler och rutiner samt övergripande arbetsledning självständigt:
- Bevaka tjänster och produkter som köps av den centrala IT-enheten.
- Bevaka driftsäkerhet för bolagets verksamhetsystem.
- Planera och samordna beslutade systemuppgraderingar tillsammans med bolagets systemägare, systemförvaltare och den centrala IT-enheten.
- Följa upp överenskomna servicenivåer gentemot IT-enheten
- Kommunicera och planera för IT-relaterade förändringsaktiviteter som påverkar bolagets verksamhetsystem.
- Tillhandahålla testgrupper och säkerställa att tester genomförs vid olika typer av IT-förändringar.
- Återkoppla användarrelaterade behov, synpunkter och önskemål till IT-enheten
- Samordna verksamhetens behov/krav kring IT-säkerhet och kontinuitet.
Din profil
Din bakgrund/kompetens:
- Lägst 2-årig eftergymnasial utbildning inom IT eller motsvarande.
- Mer än 2 års yrkeserfarenhet av verksamhetsområdet eller motsvarande.
- Erfarenhet av projektledning är meriterande.
- Dokumenterad kunskap om och erfarenhet av olika tekniska plattformar är meriterande
Personliga egenskaper som värdesätts:
- God handlingsförmåga och engagemang.
- IT-tekniskt intresserad.
- Som person har du god kommunikativ förmåga och är resultatorienterad.
Start: Slutet av augusti eller enligt överenskommelse.
Omfattning: Heltid, tre månader med möjlighet att söka permanent tjänst vid intresse.
Ort: Växjö
Urval kommer sker löpande.
Välkommen med din ansökan!
Om oss
Maxkompetens är ett av Sveriges ledande företag inom bemanning och rekrytering riktad mot teknik, IT och industri. Vi startade vår verksamhet 2003 och har idag kontor på sex orter runtom i hela Sverige. Varje år tillsätter vi över 1 000 jobb och har dagligen ca 250 konsulter ute på uppdrag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Li Lövebrant
08-120 753 03
Li Lövebrant
08-120 753 05
Daniel Stenberg
08-12075308
Kristina Lindberg
0470-723388
Rebecca Moberg
0705-461222
Madeleine Göransson
Madeleine Göransson
0733-205636
Madeleine Göransson
0733205636
Kristina Lindberg
Sanna Hagelin
0733205638