Arbetsbeskrivning
Vi hjälper nu Pågen att hitta en interim KAM för en av dagligvaruhandelns nyckelkunder. Uppdragets längd är 6-9 månader, med möjlighet till förlängning.
Du kommer att utgå från Pågens huvudkontor i Malmö.
Vad innebär rollen?
Du kommer att vara ansvarig för en av dagligvaruhandelns kunder och jobba med hela Pågens fina sortiment.
Du håller dig informerad och uppdaterad om kundens behov, för att identifiera utvecklingsområden och skapa ett nära samarbete. Målet är att skapa en stabil och lönsam tillväxt för både aktuell kund och Pågen.
I arbetsuppgifterna ingår bl.a. att skapa och upprätthålla en kundplan, kategoriarbete, sortimentsutveckling, nyhetspresentationer, prisförhandlingar och att säkerställa genomarbetade kampanjer och aktiviteter hos din kund.
Du kommer att jobba nära flera andra funktioner på Pågen, ex. säljorganisationen, kategoriansvariga, brand managers, inköp och demand planning.
Rollen rapporterar till Commercial Director, Filip Lundh.
Erfarenheter och kvalifikationer
Då du behöver komma in snabbt i arbetet vill vi att du tidigare skall ha arbetat inom dagligvarubranschen som KAM. Har du arbetat med färskvaruflöden är det meriterande, men inte ett krav.
Du behöver vara strukturerad, ha ett affärssinne, vara relationsskapande, bekväm i excel och branschspecifika verktyg som ex. AC Nielsen och trygg i förhandlingssituationer.
Om Pågen
På Pågen bakar vi med kärlek – det handlar om att ha en omsorg om råvaror och produkter, medarbetare, konsumenter och om våra gemensamma resurser.
Pågen är ett familjeföretag i femte generationen och är Sveriges ledande bageri med produkter inom förpackat färskt bröd, jäst kaffebröd, skorpor samt korv- och hamburgerbröd.
Med två bagerier där duktiga bagare bakar dag som natt, och med Sveriges största säljkår, förser Pågen varje dag både exportmarknader och landets butiker med färskt bröd.
Mer information hittar du på www.pagen.se
Ansökan
Då detta är en interimstillsättning är processen kort. Kandidater utvärderas löpande och slutkandidater kommer att presenteras för Pågen redan den 10/1. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt.
Pågen samarbetar i denna rekrytering med EQuality. Har du några frågor är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsteamet på EQuality:
Jennifer Friman på jennifer.friman@equality.nu eller 0703-20 12 12
Gustav Strandberg på gustav.strandberg@equality.nu eller 076-049 53 31
Om EQuality Rekrytering & Interim
Med EQuality får du kvalitet i rekryteringen. Vi får verksamheter framgångsrika genom rätt person på rätt plats. EQuality arbetar branschöverskridande och fokuserar på exekutiva befattningar och nyckelfunktioner. Vi arbetar med executive search, rekrytering & interim samt med tester och kandidatutvärdering.
Våra värderingar är professionalism, transparens och engagemang och EQuality står för:
EQ - Emotionell intelligens är lika viktigt som IQ
Equality - Mångfald och jämlikhet är en självklarhet för oss
Quality - Vi säkerställer kvalitet i varje rekrytering, både för kund och kandidat