Interim kanslichef sökes till kommun!

Interim kanslichef sökes till kommun!

Arbetsbeskrivning

Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.

Vi söker dig som är erfaren inom valsamordning och ärendeberedning och är redo för en interimstjänst som kanslichef hos vår kund som är en kommun söder om Stockholm. Är du en trygg och erfaren ledare som är tillgänglig för nytt uppdrag i augusti? Välkommen in med din ansökan!

Arbetsbeskrivning
I arbetsuppgifterna ingår att leda ca 11 medarbetare i verksamheten. Utöver att leda arbetet och processerna handlar det om att bemanna valsamordningen för kommunen och ta ansvar för ärendeberedningen tillsammans med medarbetarna i gruppen. Som kanslichef leder du kommunkansliets arbete och ansvarar för den politiska ärendeprocessen med beredning till kommunstyrelsen och kommunfullmäktige. Kanslifunktionen arbetar med juridiska ärenden och utredningar för hela förvaltningen och är ett administrativt stöd till den politiska ledningen.
Vem är du?
Vi söker dig som är en trygg, erfaren ledare och chef. För att vara kvalificerad för tjänsten har du:

• Minst 5 års erfarenhet som chef
• Akademisk examen gärna jurist eller annan samhällsvetenskaplig inriktning.
• Erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation 
• Har god kunskap om arbete i offentlig förvaltning och de lagar som reglerar verksamheten

Du har ett tydligt ledarskap som gör att du får med dig såväl medarbetare som andra intressenter att arbeta mot uppsatta mål. Vidare är du analytisk, strukturerad och har förmåga att ta ett holistiskt perspektiv i ditt arbete och över organisationen. Du är en god kommunikatör och har förmågan att samarbeta och att på ett pedagogiskt sätt dela information.
Du erbjuds
Ett konsultuppdrag med omfattning på heltid med start i början augusti och som kommer löpa på i 3 månader med möjlighet till förlängning 3 månader x 4. Placering: söder om Stockholm. Du kommer att bli anställd av Jurek Rekrytering & Bemanning alternativt går du in via ditt egna bolag och är uthyrd till vår kund. Vid frågor angående tjänsten är du varmt välkommen att kontakta konsultchef Elin Hellenius på elin.hellenius@jurek.se

Då urvalsprocessen och intervjuer sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se.
Om Jurek
Jurek är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, administration samt marknad och management.

Kontaktpersoner på detta företaget

Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson

Rakel Jarl

Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson

Ulriikka Uittomäki

Berivan Mohammed

Malin Alexandersson

Thomas Eklöf

Rakel Jarl
070-972 13 52

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jurek Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 juni 2021
  • Ansök senast: 11 juli 2021

Besöksadress

Biblioteksgatan 11, Stockholm
None

Postadress

Biblioteksgatan 11
Stockholm, 11146

Liknande jobb


22 november 2024

21 november 2024