Interim kanslichef till kommun i Stockholmsområdet

Interim kanslichef till kommun i Stockholmsområdet

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi dig som vill gå in som interim kanslichef på kommun i Stockholmsområdet. Uppdraget är på heltid och startar så snart möjligt!

Arbetsuppgifter
Uppdraget omfattar att vara processägare för kommunens ärendeberedningsprocess, dvs den process som leder till kvalitativa beslutsunderlag från förvaltningen till kommunens politiska organ.

I egenskap av processägare för ärendeberedningsprocessen ingår att utveckla roller och ansvar inom processen och säkerställa att rollerna besitter erforderlig kompetens. Målet för uppdraget är att skapa förutsättningar för en långsiktig stabilitet i ärendeberedningsprocessen som leder till att förvaltningen lämnar korrekta och kvalitativa underlag till den politiska beredningen.

I kommunen pågår omfattande utvecklingsarbete och ett sådant är utveckling och implementering av kommunens e-arkiv. Detta arbete bedrivs inom kanslichefens ansvarsområde.
Vem är du?
Vi ser gärna att du har en juristexamen, mångårig erfarenhet av arbete som kanslichef eller motsvarande i kommun eller region, erfarenhet av att leda förändringsarbete samt chefserfarenhet och gärna erfarenhet av att leda genom andra chefer.

Det är viktigt med följande egenskaper: strukturerad och driven, lätt att samarbeta, kommunikativ, stabil, lätt att uttrycka sig i tal och skrift.
Du erbjuds
Uppdraget är på heltid (100 %) med start så snart möjligt och löper till 31 augusti 2023, med möjlig förlängning på ca 10 veckor. Du erbjuds ett konsultuppdrag hos Jurek (anställning eller genom eget bolag) med bra förmåner och en god kontakt med din konsultchef. Vid frågor angående tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Kajsa Lidén på kajsa.liden@jurek.se.

Urvalet sker löpande så tveka inte med att skicka in din ansökan eller att kontakta oss!
Om verksamheten
Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Vårauppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, administration samt marknad och management.

Kontaktpersoner på detta företaget

Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson

Rakel Jarl

Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson

Ulriikka Uittomäki

Berivan Mohammed

Malin Alexandersson

Thomas Eklöf

Rakel Jarl
070-972 13 52

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jurek Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 februari 2023
  • Ansök senast: 20 februari 2023

Besöksadress

Biblioteksgatan 11, Stockholm
None

Postadress

Biblioteksgatan 11
Stockholm, 11146

Liknande jobb


22 november 2024

21 november 2024

20 november 2024

Enhetschefer till Region väst med placering i Göteborg och Mölndal

Enhetschefer till Region väst med placering i Göteborg och Mölndal

20 november 2024