OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi en Interim kommunikationschef till Pensionsmyndigheten.
Om uppdraget
Uppdraget är som interimschef till enheten för personlig kommunikation och partnersamarbeten med start omgående och till sista juni med möjlighet till förlängning. Uppdraget är på heltid och möjlighet till distansarbete finns efter överenskommelse. Se till att skriva om följande delar och gärna mer info om möjligt. Du rapporterar till avdelningschefen kommunikationsavdelningen.
Dina arbetsuppgifter
Du kommer ansvara för myndighetens strategiska arbete för att stötta en kommunikativ och effektiv organisation. Det innebär konkret att:
- ha personal- och budgetansvar, leda, fördela, följa upp och utveckla arbetet inom enheten för personlig kommunikation och partnersamarbeten.
- samordna arbetet med att initiera, planera och genomföra löpande insatser inom uppsökande informationsmöten, föredragsverksamhet och digitala informationsmöten om pension samt eventverksamhet och film- och streamingproduktion.
- ta en aktiv roll i kommunikationsavdelningens ledning för att tillsammans med övriga enhetschefer utveckla kommunikationen på myndigheten.
Resor kan förekomma till andra orter.
Dina kvalifikationer
- akademisk utbildning inom relevant område, till exempel kommunikation, ekonomi, marknadsföring, samhällsvetenskap eller motsvarande erfarenhet som Pensionsmyndigheten bedömer som relevant för tjänsten.
- minst tre års dokumenterad chefserfarenhet inom kommunikation, marknadsföring, och/eller försäljningsledning.
- erfarenhet av att leda arbete på distans.
- förmåga att röra sig mellan strategisk, taktisk och operativ nivå.
Meriterande
- dokumenterad arbetslivserfarenhet från något av följande områden: pensions-, bank-, försäkrings- och/eller finansiella tjänster.
- dokumenterad erfarenhet av att skapa resultat genom partnersamarbeten med andra organisationer (exempelvis företag, myndigheter, arbetsmarknadens parter, intresseorganisationer eller liknande).
Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 240221.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Jan Snellman, jan.snellman@bemannia.se
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 072-194 5000
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.
Kontaktpersoner på detta företaget
Annahita Yassarati
Kristina Fransson
Alexandra Lindholm
Linda Solini
Malin Strandberg
Lisa Målberg
David Målsäter
Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe
Erika Hansson