OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Interim Koncernredovisningsekonom till globalt börsbolag i Stockholm
Är du en analytisk person med passion för redovisning? Vill du bidra med dina kunskaper om koncernredovisning i en dynamisk miljö där du får samarbeta med intressenter globalt?
Just nu söker vi efter dig som är erfaren och tillgänglig inom kort till ett långt konsultuppdrag som sträcker sig t om februari 2023.
Om rollen
I din roll ingår att arbeta med konsolidering och controlling av finansiell rapportering från bolagets koncernbolag. Du arbetar nära koncernens alla dotterbolag runt om i världen, nära bolagets globala shared service-organisation och nära andra avdelningar inom Group Finance.
Ditt team ansvarar för bolagets tekniska expertis. Ni ger råd till kollegorna i koncernen om komplex redovisning och fungerar som kontaktpunkt för kollegorna i bolaget när det gäller koncernens rapportering och koncernkonsolideringssystem.
Din närmaste chef är bolagets financial control director som också han arbetar tätt tillsammans med teamet. Tjänsten är placerad på bolagets huvudkontor som ligger mitt i centrala Stockholm city.
Upprätta månads-, kvartals- och årsbokslut inom givna tidsramar.
- Avslutande justeringar och andra konsolideringsuppgifter såsom avstämning och analyser av rapporteringen från dotterbolagen i bolagets konsolideringssystem Aaro
- Intern matchning och eliminering av alla interna transaktioner
- Avstämning av koncernens eget kapital
- Kassaflödesrapportering
Utbilda och proaktivt stödja koncernens affärsenheter i frågor om redovisning och rapportering
Om Dig
Du har ett genuint intresse för koncernredovisning och erfarenhet från upprättande av bokslut i medelstora till större internationella organisationer.
Samtidigt som du trivs i en miljö där du arbetar självständigt och litar på din erfarenhet, tycker du också om och är duktig på att arbeta i team. Du bygger relationer baserade på tillit, respekt och viss integritet. Du är duktig på och drivs av att inspirera människor i din omgivning.
Universitetsexamen i ekonomi, redovisning, företagsekonomi eller motsvarande relevant område
Minst 5 års erfarenhet från redovisning, konsult/revisionsbyrå
Behärskar flytande engelska och svenska
Ansökan
För ytterligare information om konsultuppdraget och bolaget är du varmt välkommen att kontakta Affärskonsult Åsa Ollert / asa.ollert@capega.se / 070-752 48 16.
Konsult hos Capega
Som konsult hos Capega blir du en del av ett personligt bolag som med bred kompetens och stort nätverk ger dig rätt förutsättning att utvecklas inom din yrkesroll. Då vi värdesätter dig och dina kvalifikationer är det viktigt för oss att du trivs som vår konsult. Du får en engagerad konsultchef som känner till din bransch väl och du erbjuds goda anställningsvillkor med friskvårdbidrag och tjänstepension.
För mer information om nya tjänster, besök vår LinkedIn (https://www.linkedin.com/company/76341207/admin/) eller www.capega.se (http://www.capega.se/)
Om Capega
Capega är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med kontor i centrala Stockholm. Vi är specialiserade på interimslösningar och rekrytering inom ekonomi, fastighet, bank, finans & försäkring. Som helhetsleverantör hjälper vi er att tillsätta tjänster på alla nivåer med rätt kompetens. Läs mer om oss på www.capega.se (http://www.capega.se/) och ta en första kontakt.