Interim konsult till Treasury Middle Office hos välkänt företag i Solna.

Interim konsult till Treasury Middle Office hos välkänt företag i Solna.

Arbetsbeskrivning

SJR tillsätter nu en interim konsult till Treasury Middle Office till vår kund inom dagligvaruhandeln.

Uppdraget är ett konsultuppdrag med anställning hos SJR där du kommer vara uthyrd till vår kund med start 2021-01-03 och till och med slutet av september, omfattning 100%. Placering på kundens huvudkontor i Solna.

Group Treasury ansvarar för koncernens finansiella riskhantering, likviditetsplanering samt upplåning och utgör ett affärsstöd till koncernen i finansrelaterade frågor. Totalt är det 5 medarbetare på Group Treasury.

Exempel på arbetsuppgifter:

Daglig riskrapportering för Likviditetsförvaltning

Identifiera och analysera exponering i valutor, räntor och råvaror

Månatligt bokslutsarbete (redovisning, avstämning, analys)

Ansvara för säkringsredovisning under IFRS9 för finansiella derivat

Ansvara för koncernens likviditetsprognos

Värdepappershantering

Back up för Back Office

Utveckla processer och ta aktiv del i löpande förbättringsåtgärder

Rollen innefattar kontakt med både interna och externa intressenter och arbetsuppgifterna är varierande med stort fokus på riskhantering. Då gruppen är liten förväntas man även vara behjälplig på andra treasuryrelaterade arbetsuppgifter och vara backup för backoffice.

Vem är du?

Du bör ha högskoleutbildning inom ekonomi eller motsvarande med minst 3-5 års relevant erfarenhet.
Goda kunskaper i Office 365, särskilt Excel och gärna i treasurysystemet CRM.
Kan du dessutom något analysverktyg som t ex Tableau eller erfarenhet av software robotics är det ett plus.

Vi tror att den ideala kandidaten har arbetat med Treasury frågor i ett större företag, trivs i rollen som specialist och har erfarenhet av att arbeta med finansiell risk. Man bör ha en förståelse för olika finansiella instrument, hur de används, värderas och redovisas på ett korrekt sätt. Intresse för och erfarenhet inom software robotics och data analytics är också viktigt då vi redan nu har utvecklat ett antal digitala kollegor (robotar) och genomför ett antal mindre projekt inom Big data/data analytics.

Du har lätt för att etablera goda relationer, framförallt internt men även externt. Du är van att navigera i en stor koncern. Du är proaktiv och har ett eget driv och är självgående. Du är analytisk och noggrann. Som person måste du vara en lagspelare som bidrar till ett positivt klimat i gruppen och som trivs med dagliga rutiner. Du trivs i en miljö där förvaltning och utveckling sker parallellt. Du kan växla mellan enklare arbetsuppgifter och mer komplexa frågeställningar

Ansökan

Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2021-12-15.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet.

I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 december 2021
  • Ansök senast: 13 maj 2022

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


Erfaren och nyfiken ekonom sökes till Oljemagasinet

Erfaren och nyfiken ekonom sökes till Oljemagasinet

25 november 2024

25 november 2024