OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Just nu får vi på Experis in många uppdrag från både befintliga och nya kunder. Vi behöver därför utöka vår konsultbas med fler talanger. Hos oss får du en trygg anställning och fina förmåner. Låter det intressant? Skicka in din ansökan redan idag!
Arbetsuppgifter
I rollen som interim reskontrachef är du en nyckelperson i utvecklingsarbetet av kundreskontraavdelningen. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att ansvara för ekonomiska projekt, hantera kundfordringar och kreditbedömningar samt upprätta riktlinjer och rutiner för kundfordringar.
Uppdraget är på heltid och startar snarast möjligt enligt överenskommelse. Inledningsvis avser uppdraget pågå till sommaren, med möjlighet till ytterligare förlängning. Du kommer att bli anställd som konsult av Experis och arbeta hos en av våra kunder i Vårgårda.
Vem är du?
Du har gedigen erfarenhet från kundreskontra sedan tidigare samt bred ekonomisk kompetens. Du har kunskap och intresse för att driva ekonomiska projekt samt arbetsledande ansvar. Du har också god förståelse för redovisning samt kunskap i olika typer av ekonomisystem.
För att passa in och trivas i konsultrollen är du resultatinriktad, flexibel och nyfiken på nya erfarenheter. Du har förmågan att lyfta blicken och se utvecklingsområden. Som person är du analytisk, operativ och proaktiv samt lyhörd för våra kunders behov.
Kvalifikationer
För att trivas och lyckas i rollen som Kundreskontrachef söker vi dig som har:
* En akademisk utbildning inom ekonomi
* Flerårig erfarenhet från kundreskontra
* Erfarenhet från en liknande tjänst
* Goda skriftliga och muntliga kunskaper i svenska och engelska språket
* Goda kunskaper i MS Office-paketet
Vad kan vi erbjuda dig?
Denna roll är inom vår konsultverksamhet. Experis är på alla sätt en flexibel arbetsplats. Vi har flertalet av Sveriges mest attraktiva företag som kunder och vår uppgift är att matcha rätt kompetens med rätt uppdrag. Experis är ett värderingsstyrt bolag med ett långsiktigt engagemang i våra konsulter för att skapa balans mellan privatliv och arbetsliv.
Vi erbjuder alla våra anställa en trygg anställning med allt vad det innebär i form av exempelvis:
* Marknadsmässig lön
* Övertidsersättning
* Semester
* Tjänstepension
* Försäkringar enligt kollektivavtal
* Kontinuerliga avstämningar om hur du trivs på din arbetsplats samt ett årligt karriärsamtal med din konsultchef.
* Friskvårdsbidrag och företagshälsovård
Kontaktperson
Du söker tjänsten via Experis.se. För ytterligare information om tjänsten, kontakta Konsultchef Fredrik Idoffsson via e-post fredrik.idoffsson@manpower.se. Då urvalet kommer att ske löpande är det viktigt att du skickar din ansökan så snart som möjligt, dock senast 31 mars. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Petra Sivefäldt
0500-38 14 37
Dino Elezovic
4642371631
Lina Mörkberg
016-155737
Anna Stridsjö
Marika Johansson
019-166551
Carl-Henric Möller
031-617235
Carina Häggquist
018-18 59 71
Anders Samuelsson
031-7086752
Karin Backman
063-57 66 63
Zara Karlsson