Interim Kundservicechef

Interim Kundservicechef

Arbetsbeskrivning

Interim kundservicechef med gedigen erfarenhet.

Är du en passionerad och erfaren ledare inom kundservice som trivs på en ung arbetsplats med ett högt tempo? Kundserviceverksamheten för detta bolag består av en sammanslagning av två bolag som genomfördes under 2023 och är en arbetsgivare i förändring. Interimsuppdraget passar dig som drivs av att tillfredsställa kundernas behov genom att leverera och samtidigt skapa en trivsam arbetsplats för dina medarbetare.
Varmt välkommen med din ansökan!


Om tjänsten
Som Interim Kundservicechef leder du det operativa arbetet i en verksamhet med ett stort antal medarbetare. Du har en nyckelroll i att driva bolagets utveckling genom att optimera prestation och kvalitetssäkra processer, för att bidra till framgång.


Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Du leder verksamheten genom ett antal chefer som du har personalansvar för. Som chef har du en viktig roll att coacha och leda dina medarbetare för att skapa en välmående och trivsam arbetsplats.
Du har det övergripande ansvaret, genom dina medarbetare, för kundkontakter och kundavtal. Du ansvarar även själv för ett par kunder. I din roll ingår budget- och ekonomiansvar. Du granskar och analyserar siffror och KPI:er och tar utifrån dessa beslut för att nå de uppsatta målen.

I din roll rapporterar du till nordenchef som ingår i bolagets ledningsgrupp.

Omfattning: Heltid (100%)
Start: Under april
Längd: Minst 6 månader med möjlighet till distansarbete en dag i veckan
Placering: Södra Gästrikland

Du är underkonsult och fakturerar från eget bolag.



Vem är du?
Ekonomikunskap och styrning är en viktig nyckel för att bli framgångsrik i rollen.
Vi ser att du har erfarenhet av att ha arbetat i en KPI-styrd verksamhet med dag-till-dag-styrning. Du behöver även ha mycket god erfarenhet av budgetarbete, ekonomi, avtalskoll samt att lämna regelbundna prognoser. Utöver detta ser vi att du har erfarenhet av att ansvara för samt jobba med Profit & Loss. Det är av vikt att du har chefserfarenhet från större kundserviceorganisationer.

Som person har du en stark analytisk och problemlösande förmåga. Du analyserar situationer för att identifiera utmaningar och utvecklar effektiva lösningar på problem. I din person är du även handlingskraftig. Du initierar, anpassar och styr upp förändrings- och utvecklingsinsatser. Du söker nya perspektiv och idéer för att stimulera innovation och förändring. Du förmedlar både egna och andras idéer om hur organisationen kan förändras.


Om verksamheten
Tycker du att uppdraget passar din profil så är du välkommen att söka via länken i annonsen.
Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut.

Denna tillsättning utförs av Poolia Interim Management, Pion Groups verksamhet för tillsättning av interimschefer och styrelser. Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Interim AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 mars 2024
  • Ansök senast: 1 april 2024

Liknande jobb


25 november 2024

22 november 2024

Operativ säljansvarig

20 november 2024

Operativ säljansvarig

20 november 2024