Interim Kundtjänstchef

Interim Kundtjänstchef

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten
Vi söker en erfaren kundtjänstchef som kan ta ledningen i att optimera kundtjänstavdelningen hos vår kund. Ditt uppdrag kommer att innefatta att sätta upp KPIer och strukturer, samt coacha medarbetare för att säkerställa en förstklassig service. För närvarande jobbar man med mail och chatt, och inom kort kommer man att implementera telefoni som en ytterligare kanal. Din expertis kommer att vara avgörande för att säkerställa en smidig övergång och integration av denna nya kommunikationsväg. 

I din roll som Interim Kundtjänstchef kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:

• Sätta och följa upp KPIer 
• Utveckla och implementera strukturer och processer 
• Analysera och utveckla arbetsflöden för att optimera kundnöjdheten
• Coacha och stötta medarbetare i deras dagliga arbete
• Säkerställa smidig integration av telefoni som ny kommunikationskanal

Tjänsten som Interim Kundtjänstchef är ett konsultuppdrag med start omgående.

Om dig
För att lyckas i denna roll har du tidigare erfarenhet som kundtjänstchef och det är meriterande om du tidigare har byggt upp en kundtjänst från grunden. Du har tidigare erfarenhet av att arbeta med Microsoft Dynamics och har en stark förståelse för CRM-system och dess roll i kundservice. Din bakgrund inkluderar ett framgångsrikt ledarskap där du coachat team och chefer för att uppnå höga resultat och kundnöjdhet.

Vidare ser vi att du är en strukturerad och målinriktad person som är bra på att sätta upp och följa rutiner och KPIer. Du har en naturlig förmåga att inspirera och motivera ditt team och är duktig på att analysera och förbättra arbetsprocesser. Din förmåga att hantera förändringar, och din erfarenhet av att arbeta i en dynamisk miljö gör dig väl lämpad för denna roll.

Viktigt för tjänsten är:

• Dokumenterad erfarenhet som kundtjänstchef
• Erfarenhet av att sätta och följa upp rutiner och KPIer
• Erfarenhet av Microsoft Dynamics
• Stark analytisk och strukturell förmåga

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:

Marie Ekvall via marie.ekvall@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 juni 2024
  • Ansök senast: 8 juli 2024

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


Customer Success Manager

3 juli 2024