OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en trygg och erfaren ledare med en vana att arbeta efter agila principer? Lockas du av ett spännande uppdrag där du kommer få vara med och påverka och sätta grunden för en helt ny leveransmodell? Då kan detta uppdrag vara något för dig!
Arbetsbeskrivning
I uppdraget som Interim Chef ingår det i ditt ansvar att leda och driva arbetet mot gemensamma mål. Du kommer ansvara för en medarbetargrupp om 15 personer, med kompetenser så som Service Delivery Managers, Lösningsarkitekter och Demand Managers som arbetar i självledande leveransteam gentemot olika leveransgrenar. Du leder en grupp som verkar i gränssnittet mot samtliga affärsenheter med ansvar för att säkerställa att leveransen möter efterfrågan över tid och som bygger på de produkter och tjänster som tillhandahålls av produktorganisationen. Just nu är vår kund inne på en digitaliseringsresa, där du tillsammans med ledningsgruppen och medarbetargrupp förävntas vara med och etablera en ny leveransmodell.
Vem är du?
Personen vi söker till detta uppdrag är en erfaren konsult, med gedigen erfarenhet av ledarrollen. Du drivs av att arbeta med förändringsledning och har en tydlig framåtanda i ditt ledarskap. Vi tror att du har erfarenhet av arbete i linjechefsroller och ledning av team inom IT-infrastruktur alternativt applikationsområdet. Du är van att arbeta efter agila arbetssätt och är tekniskt grundad. Som person är du prestigelös, har en stark samarbetsförmåga och ett tydligt resultatfokus. Du har enkelt för att navigera i en komplex bolagsstuktur och är duktig på att förankra och driva igenom förändring. Har du erfarenhet från försäkringsbranschen alternativt annan reglerad verksamhet ser vi det som ett stort plus, men inte ett krav.
Du erbjuds
Här erbjuds du ett spännande uppdrag, där du verkligen kommer kunna vara med och påverka och göra skillnad! Som en del av ledningsgrupp och under pågående förändringsresa, kommer du få vara med och påverka uppsättningen av en helt ny leveransmodell.
Detta är ett uppdrag via Jurek, med start i början på maj och löpande fram till årsskiftet – med chans till förlängning för rätt person. Urval och intervjuer kommer hanteras löpande, så vänta inte med din ansökan! Vid frågor rörande uppdraget är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef My Andersson på my.andersson@jurek.se.
Om oss
Jurek Recruitment & Consulting grundades 2006 av serieentreprenören Shervin Razani och är ett växande företag med fokus på flexibla och kundanpassade rekryterings- och konsulttjänster. Vi rekryterar och hyr ut talanger inom en mängd områden, från studenter till erfarna akademiker, med specialistkompetens. Våra uppdrag spänner över områdena juridik, ekonomi, HR, marknad/kommunikation, administration och management. Då varje uppdrag är unikt arbetar vi för att alltid skapa en perfect match för våra konsulter och kunder.
Konsult hos Jurek
År 2024 utsågs vi till en av Sveriges 100 mest attraktiva arbetsgivare av Karriärföretagen. Det är fint att få ett kvitto på vårt viktiga arbete med att erbjuda unika karriär- och utvecklingsmöjligheter. Som konsult hos oss får du chansen att arbeta på spännande arbetsplatser inom olika branscher och vid din sida har du alltid en dedikerad konsultchef som stöttar dig under ditt uppdrag och hjälper dig framåt i din karriär. Du kommer dessutom bjudas in på flera spännande nätverksträffar och aktiviteter tillsammans med konsultchefer och övriga konsulter på Jurek
Nyfiken på att veta mer om hur det är att konsulta via oss? Spana in vad våra konsulter säger här: https://jurek.se/konsult-hos-oss-pa-jurek
Kontaktpersoner på detta företaget
Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson
Rakel Jarl
Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson
Ulriikka Uittomäki
Berivan Mohammed
Malin Alexandersson
Thomas Eklöf
Rakel Jarl
070-972 13 52