Interim Logistikchef för produktionslager till kund i Karlskrona

Interim Logistikchef för produktionslager till kund i Karlskrona

Arbetsbeskrivning

Om tjänstenSom Logistikchef av produktionslagret är det dina ledaregenskaper som får ta plats. Du leder ett team med 14 medarbetare bestående av speditionsspecialister, logistikarbetare och transportförare och ser till att resurser, i form av människa, maskin och material, används på bästa sätt. Logistikansvaret är främst riktat mot vårt produktionslager där du arbetar för att optimera och utveckla arbete samt våra processer gällande: inkommande gods och material, lagerhållning och ytor, omkostnadsbudget & investeringsbudget för kommande behov.
 
Huvudsakliga uppgifter
· Ansvarig för lager och godsmottagning för produktionsmaterial
· Ansvarig för speditionsavdelning
· Ansvarig för den operativa driften och daglig styrningen av 3 lager
· Utveckla logistikverksamheten för att möta den tillväxt kabelbranschen genomgår.
· Bedriva ett aktivt arbete enligt ledningssystem för kvalitet, miljö och arbetsmiljö
· Utveckling av personal samt ev. rekrytering
· Ansvarig för investerings & omkostnadsbudget
· Följa upp och visualisera mål för avdelningen
· Ansvarig för att verksamheten bedrivs i enlighet med gällande lagar och avtal

Kvalifikationer
För att lyckas och trivas i rollen som Logistikchef har du tidigare erfarenhet av att leda personal inom logistik i industrimiljö. Du är skicklig på att tackla utmaningar med ett positivt förhållningssätt i en dynamisk miljö och har talang för feedback med en god känsla för hur du bemöter olika individer. Som ledare är du tydlig med mål och förväntningar och ser utveckling som den starkaste faktorn för framgång. Du har ett intresse för teknik och deltar gärna bidragande i samtal och diskussioner.
 
Utöver det ovanstående har du arbetat med SAM (systematiskt arbetsmiljöarbete) och har ett genuint intresse för kvalitets- och förbättringsarbete.
Du bör även ha följande erfarenheter:
Gymnasial utbildning, gärna med teknisk inriktning. Relevant högskoleutbildning inom Logistik, Procurement eller Supply Chain är meriterande.
· Flerårig erfarenhet av att leda personal, gärna inom logistik i industrimiljö
· God kunskap i Lean och 5S som bidrar till att du ser vikten av ordning och reda samt värdet i att optimera värdeflödeskedjan för dina interna såväl som externa kunder och leverantörer
· God kunskap i Microsoft Office, erfarenhet av SAP är meriterande
· Flytande i Svenska och Engelska (tal och skrift
 
Om arbetsgivarenAtt vara konsult hos oss innebär att du själv väljer uppdrag, vi anställer enbart konsulter för specifika uppdrag. Hos oss får du alltid månadslön och du arbetar hos samma kund tills uppdraget är slut. Vanligtvis jobbar våra konsulter på långa uppdrag men det händer även att uppdragen är kortare. Vanliga orsaker till att våra kunder väljer att anställa konsulter kan vara att en medarbetare ska vara föräldraledig, sjukskriven eller att man har en arbetstopp. Men det kan också handla om att man vill hyra först för att sedan anställa efter en period.

Hur du ansöker
Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan.
Vi tar ej emot ansökningar via e-post på grund av den nya lagstiftningen GDPR. För att din ansökan skall vara giltig, vänligen registrera dig och ansök via vår hemsida. 
Har du frågor eller vill veta mer är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Richard Herbertsson på telefon 072-337 74 55  eller e-post richard@telinrekrytering.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Telin Rekrytering & Konsult AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 november 2024
  • Ansök senast: 28 november 2024

Liknande jobb


21 augusti 2024

Habia - Logistikchef

Habia - Logistikchef

12 augusti 2024

Customer Service Manager

12 augusti 2024