OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Jollyroom etablerades år 2010 och är Nordens ledande barn- och babybutik på nätet. Vi befinner oss i stark tillväxt och är ett av de snabbaste växande bolagen inom e-handeln i Europa. Vi servar idag fler än 2 000 000 kunder och har allt för barnen mellan 0 till 12 år samt ett heltäckande sortiment för gravida. I vårt 75 000 kvm stora lager, med över 35 000 artiklar finner barnfamiljen både välkända och nya varumärken. Ett brett sortiment, en tillgänglig webbutik, snabba leveranser och kunnig kundservice är våra grundpelare som gör Jollyroom till det självklara valet i barnfamiljens vardag. I Göteborg ligger Campus Jollyroom, här finns ett stort nybyggt kontor, flera moderna lager, showroom för våra kunder samt gym och restaurang för våra medarbetare. Vi har även ett kontor i Umeå samt en fysisk butik i Stockholm Kungens Kurva. Vår personalstyrka växer löpande och utgör i dagsläget 500 fantastiska medarbetare, 300 medarbetare arbetar på heltid och resterande på behovsbasis. Möjligheten till expansion och framgång har aldrig varit större. Efter att ha vunnit nr. 1 positionen på den Nordiska marknaden har vi nu påbörjat expansionen in i Europa. På sikt skall Jollyroom bli den ledande aktören inom barn- och baby på nätet i Europa. Vi skall ge europeiska konsumenter den bästa upplevelsen. Vi är med i matchen för att vinna.
HR/Löne-teamet behöver stärkas upp då en av våra nuvarande Löneadministratörer efter flera år i bolaget valt att gå vidare. Under rekryteringen av en permanent ersättare (den annonsen hittar du här: https://jollyroom.workbuster.com/jobs/179411-driven-loneadministrator-till-e-handelsbolaget-jollyroom-i-goteborg) behöver vi stärka upp teamet med en interim Löneadministratör. Som Löneadministratör jobbar du främst med Hogia Lön Plus och vårt försystem Planday, men även viss bokföring i SAP kan förekomma. Våra 600 Jollyroomare omfattas av Lager- och e-handelsavtalet, Tjänstemannaavtalet samt Detaljhandelsavtalet.
Fokus kommer vara att lägga in nya avtal, jobba i löneberedningen samt att hantera dagliga uppgifter så som intyg och viss rapportering. Start är omgående, senast 1/12, och kommer sträcka sig minst 3 månader fram med chans till förlängning. Omfattningen kan vara från 50-100 % och du kan antingen bli anställd eller fakturera via egen firma – det kommer vi överens om vid kontakt.
Vi söker dig som har:
- Minst 4 års erfarenhet av löneadministration från A till Ö i en vinstdrivande verksamhet med minst 500 löner/månad
- Jobbat med Hogia Lön Plus samt försystem (gärna Planday)
- Har mycket goda kunskaper i Excel
- Vill göra rätt och jobbar fokuserat för att säkerställa att våra medarbetare får rätt lön
- Tidigare har jobbat med våra kollektivavtal (meriterande)
- Erfarenhet av bokföring i SAP (meriterande)
En av de viktigaste egenskaperna för denna tjänst är noggrannhet. Vi har i dagsläget mindre än 1 % fel på våra löner, mycket tack vare duktiga och utbildade chefer samt noggranna och kompetenta personer som jobbar operativt med lönekörningen. Du är prestigelös och kan ena dagen sitta med att effektivisera ett manuellt steg i löneberedningen för att nästa hjälpa en HR Partner med ett avtal till en nyanställd kollega. För att trivas i teamet behöver du vara positiv och driven; vi identifierar oss som doers och hjälps åt för att nå våra mål.
Vi erbjuder dig:
- Entreprenörsdriven verksamhet
- Hög utvecklingstakt och en spännande bransch med stor potential
- Tillgång till Jollyrooms eget fullt utrustade gym
- Stort eget ansvar och varierande arbetsuppgifter
- Kollektivavtal för alla anställda
- Placering nära Göteborg; 15 minuter med bil till city
Upplägg och kontakt:
- Start: Snarast möjligt, senast 1/12
- Omfattning: Kortare uppdrag, minst 3 månader, 50-100 %
- Placering: Sörredsvägen 111, Göteborg
- Kontakt & frågor: HR Chef Nicole Bellman via nicole.bellman@jollyroom.se
Blev du ännu mer nyfiken på Jollyroom? Nedan finner du våra senaste PR-meddelanden:
Vi fick en flygande start på det nya året ->
https://www.market.se/nyhet/flygande-start-pa-aret-for-jollyroom-kalla-vadret-har-drivit-extrema-behov
Vi har fått en ny VD och HR chef->
https://www.ehandel.se/ole-sauar-lamnar-vd-rollen-i-jollyroom-han-tar-over
Vi anställde 200 personer inför julhandeln 2020 ->
https://www.ehandel.se/jollyroom-fick-5000-ansokningar-raknar-med-en-halv-miljon-order
Vi vann årets logistiketablering 2020 ->
https://intelligentlogistik.com/nyhetsflode/fastigheter/jollyroom-gor-arets-logistiketablering-2020/
Som ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser genomför vi tester, referenstagning och bakgrundskontroll.
Vi arbetar löpande med rekryteringen, var gärna snabb med din ansökan.
Vi undanber oss samtal från rekryterings- och annonsleverantörer.