Interim Löneadministratör till kund i Solna

Interim Löneadministratör till kund i Solna

Arbetsbeskrivning

Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater.
För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:
Om uppdraget och dig vi söker

Vi söker dig som är löneadministratör till ett uppdrag hos vår kund i Solna. Uppdraget är på heltid och startar den 1 sept och pågår till den sista januari 2026.

I uppdraget är du en del av ett nordiskt team på tio personer med teammedlemmar i Sverige, Danmark, Finland och Norge. Teamets ansvar innefattar att följa upp företagets löneleverantörer och tillsammans med dem säkerställa en stabil och korrekt löneutbetalning. Dessutom ansvarar teamet för flera HR-administrativa uppgifter.

Teamet fungerar också som stöd för HR Service Desk genom att ge vägledning och utbildning i deras kunders processer, rutiner, policys och riktlinjer.

Den nordiska organisationen för HR-tjänster etablerades i år och teamet är därför i en etableringsfas. Teamet kommer att arbeta mot att kunna dela uppgifter och stötta varandra över landsgränserna, men inledningsvis kommer den tillfälliga rollen att fokusera på uppgifter relaterade till Sverige.

Ansvarsområden

Processägare för svenska löne- och HR-administrativa processer

Säkerställa löneleverans i samarbete med löneleverantören

Ansvara för befintliga löneprocesser, kontinuerligt förbättra och effektivisera dessa

Säkerställa att företaget uppfyller sina skyldigheter enligt svensk lagstiftning

Hålla sig uppdaterad om vad som händer inom HR- och löneområdet i den svenska organisationen

Utveckla och underhålla information i People Portal

Bidra till att utveckla ett välfungerande nordiskt team

Stötta andra inom HR, såsom HR Service Desk, Comp & Ben-Expert, HR-generalister och People Business Partners inom ditt expertområde

Fungera som kontaktperson för Ekonomi

Kontinuerligt förbättra processer och rutiner


Arbetsuppgifter

Hantera HR- och löneadministrativa uppgifter, såsom rapportering, kontroller, finansiering, datavalidering, revisioner, bonusar, semesterbonusar, etc.

Taktisk, kontraktsmässig och operativ uppföljning av och samarbete med löneleverantör

Uppföljning och support av HR Service Desk, inklusive utbildning, uppgiftsöverlämning, informationsdelning, etc.

Besvara ärenden i Service Now

Underhåll och utveckling av innehåll i People Portal, inklusive kunskapsartiklar, banners, hantering av feedback och meddelanden

Delta i HR- och lönerelaterade projekt vid behov


Kvalifikationer

Flytande svenska i tal och skrift

Goda kunskaper i Engelska i tal och skrift

Mycket god kunskap i svensk lagstiftning, arbetsrätt och lön

Erfarenhet av Workday, SAP och Service Now är meriterande

 

Vi startar urvalet omgående så sök gärna redan idag!


Om att vara konsult hos People Experience

Högt som lågt och ibland tvära kast tillhör vardagen som konsult – men ruskigt roligt, varierande och lärorikt är det. Som konsult via People Experience välkomnas du med öppna armar in i vår PX-familj med konsultfrukostar, check-ins och bollplank för att du ska känna samhörighet och utbyte, men alltid med fin balans – för att inte göra anspråk på för stor del av din tid. Formen för ditt konsultuppdrag (dvs om du blir underkonsult eller anställd hos PX för det specifika uppdraget) bestämmer du själv!

Vi är alltid intresserade av att komma i kontakt med nya potentiella People, Payroll & Finance Consultants och utökar dagligen vårt nätverk med förtroendeingivande, prestigelösa och flexibla Professionals med både integritet, ödmjukhet och ett starkt ledarskap. I vårt nätverk finns expertis inom hela området och på alla nivåer. Generalister som specialister, seniora som juniora - och det är precis det som gör det hela så givande.

På People Experience kommer vi alltid göra det lilla extra för att se till att du får en positiv upplevelse i mötet med oss – oavsett om du är kund, konsult, medarbetare eller kandidat. Välkommen att skapa denna upplevelse tillsammans med oss!

Om din ansökan

Vi behandlar alla kandidater lika, var vänlig ansök via annonsen om du är intresserad - all kontakt sker genom vårt rekryteringssystem! Detta för att skapa en fin kandidatupplevelse för samtliga kandidater, samtidigt som vi säkrar en rättvis process för alla!

Vi vill bidra till att alla känner sig likvärdiga på arbetsmarknaden. Vi vill uppmuntra alla, oavsett bakgrund att ansöka!

Vi behandlar din personliga information i enlighet med GDPR. Om du önskar att vi raderar din information gör du det enklast genom att begära det via vår karriärsida "Connect". Har du frågor, kontakta vår systemansvariga Lina Roxenback på lina.roxenback@peopleexperience.se.


People Experience är en personlig, innovativ och högst engagerad boutiquebyrå med enorm passion för att hjälpa kunder, konsulter och kandidater att nå tillväxt och framgång genom rätt matchning inom det område där vår erfarenhet och passion är som störst: People, Payroll & Finance. Med visionen att bli Sveriges ledande boutiqebyrå för People, Payroll & Finance Professionals, är vi 100 % specialiserade på målgruppen i vår rekrytering och konsulttillsättning.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Meet a Groups kund
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 augusti 2024
  • Ansök senast: 12 september 2024

Liknande jobb


Lönespecialist

Lönespecialist

23 december 2024

23 december 2024

Redovisningsekonom/Löneadministratör

Redovisningsekonom/Löneadministratör

20 december 2024