OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
För kunds räkning söker vi nu en interim löneadministratör med gedigen erfarenhet av lönehantering och administration kopplat till detta. Organisationen är ett investmentbolag som ägs av ett antal stiftelser med allmännyttiga ändamål och har till uppdrag att förvalta och utveckla stiftelsernas tillgångar. Bolaget arbetar i Hogia lön+ och kommer inom kort även implementera Hailey som HR-system. Kontoret är beläget i centrala Stockholm och uppdraget kräver att man utför insatsen på plats.
Om uppdraget
Som löneadministratör kommer du arbeta med att månatligt hantera cirka 60 löner för fast anställda samt betala ut arvoden som stiftelserna beviljat. Dessa arvoden betalas ut över hela världen så har du erfarenhet av utlandsbetalningar är det en fördel.
Uppdraget önskas påbörjas under hösten 2024 och pågår tills vidare. Omfattningen uppskattas vara 50%.
Övrig information
För ovanstående roll ges möjlighet att arbeta som underkonsult, alternativt genom konsultuppdrag med anställning hos Signera Rekrytering. Bakgrundskontroll kommer att tillämpas för denna tillsättning.
Välkommen att visa intresse snarast genom att registrera ditt CV via nedanstående länk. Urval och intervjuer sker löpande. Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta Anna Hultkrantz, interimsansvarig, på 073-834 33 20 eller Hanna Palmsten, researchkonsult på 076-301 95 57.