Interim Löneansvarig / Payroll Lead

Arbetsbeskrivning

Ditt uppdrag

Till vår kund Flügger söker vi en erfaren och självständig löneansvarig som kommer att ansvara för hela löneprocessen för både kollektivanställda och tjänstemän. I rollen arbetar du i systemen KMD Payroll Cloud (SAP - baserat lönesystem) och SuccessFactors där du säkerställer att lönehanteringen sker i enlighet med rådande regelverk. Tjänsten utgår främst från kontoret, men en viss möjlighet till hybridlösning finns.

Start: Februari eller Mars 2025

Typ: Konsultuppdrag på heltid initialt 3 - 4 månader med god chans till förlängning eller övertag. Även underkonsult kan vara aktuellt för detta uppdrag.

Placering: Göteborg

Arbetsuppgifter

· Hantera löneprocesser för cirka 500 anställda i KMD Payroll Cloud (SAP - baserat lönesystem) med stöttning från dina kollegor i Sverige och Danmark

· Arbeta självständigt och säkerställa att löneutbetalningar sker korrekt och i tid

· Arbeta nära och stötta medarbetare och chefer

· Säkerställa att lönehanteringen följer svensk lagstiftning

Din bakgrund

Vi söker dig som har minst fyra års erfarenhet av att självständigt hantera löneprocesser från början till slut. Det är ett krav med goda kunskaper i KMD Payroll Cloud (SAP - baserat lönesystem) och tar ansvar för hela lönehanteringen med stor noggrannhet och ägandeskap. Du är skicklig på att tolka och tillämpa kollektivavtal. Som person är du självständig och kommunikativ i ditt arbetssätt både mot dina kollegor och organisationen. Din proaktiva inställning gör att du inte bara ser vad som behöver göras utan också tar initiativ för att lösa det på bästa sätt. Du är också flexibel och kan snabbt sätta dig in i nya situationer om det behövs, samtidigt som du är serviceminded och har en vilja att stödja både medarbetare och chefer. Du har även goda kunskaper i Excel (exempelvis VLOOKUP) och känner dig bekväm på att kommunicera på både svenska och engelska

När du blir en av oss

Som konsult hos oss lovar vi den bästa tiden i din karriär. Du kommer från dag ett att komma in i ett sammanhang som ger dig en snabb utveckling i karriären, samtidigt som du får vara med och påverka framtidens arbetsplatser. Välkommen till en värld full av möjligheter! Läs mer om livet som konsult vi oss här!

Nyfiken på att veta mer?

Du får gärna kontakta oss om du har frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är Talent Acquisition Specialist Gabriella Olaison (gabriella.olaison@wise.se) och Konsultchef Kim Loven (kim.loven@wise.se).

Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering som metod. Det gör vi i vår strävan efter en mer potentialbaserad matchning. Vi ser därför gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter, eftersom vi vet att en bredare mångfald i bakgrund, erfarenhet och synsätt berikar var och en av oss och gör oss bättre och smartare som organisation med ledstjärnorna nyfiken – modig – proffsig.

Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wise Professionals
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 december 2024
  • Ansök senast: 12 januari 2025

Besöksadress

Sveavägen 13
None

Postadress

Sveavägen 13
Stockholm, 11157

Liknande jobb


27 december 2024

Lönekonsult i Agda

27 december 2024

Senior Lönespecialist

27 december 2024

Löne- och redovisningsadministratör

26 december 2024