Interim Lönespecialist till IT-konsultbolag

Interim Lönespecialist till IT-konsultbolag

Arbetsbeskrivning

Är du en erfaren Lönespecialist som vill jobba i ett trevligt bolag med stort kundfokus? Har du varit delaktig i outsorcingprojekt av en lönefunktion där du tagit stort ansvar? Då kan det vara dig vi söker.

Detta är ett konsultuppdrag med start omgående som löper fram till årsskiftet 2021/2022 med chans till förlängning. Kontoret ligger centralt i Stockholm City.

Om jobbet
Som Lönespecialist kommer du att självständigt ansvara för ca 75 löner för tjänstemän per månad. Du hanterar hela löneberedningen från ax till limpa och relaterade arbetsuppgifter som avstämningar, AGI, rapporteringar av pensioner och andra uppgifter till berörda myndigheter.

Uppdraget handlar också om att projektleda outsourcing av lönefunktionen till en extern part där du kommer att vara drivande projektledare och ett stöd under övergången. I rollen överför du nuvarande processer för att säkerställa en effektiv och korrekt lönehantering. Vidare bistår du chefer och medarbetare i olika frågeställningar kring lön.

Bakgrund och kvalifikationer
Vi söker dig som har någon form av ekonomisk utbildning och känner dig trygg i ditt lönearbete. Du har minst fem års praktisk erfarenhet av självständigt lönearbete med helhetsansvar. Du är van vid att hantera löner och har god inblick i kollektivavtal för tjänstemän samt är kunnig inom HR ekonomi. Erfarenhet av Hogia Lön är starkt meriterande. Har du tidigare haft en projektledande roll i samband med outsourcing av en lönefunktion är det ett stort plus.

Som person är du noggrann, organiserad, effektiv och kvalitetsmedveten. Du är van att jobba strukturerat mot deadlines och får saker och ting gjorda samtidigt som du månar om kollegor och bidrar till god stämning. Vi ser gärna att du är en proaktiv, positiv och driven person som har lätt för att ta egna initiativ. För att genomföra outsourcingen på bästa sätt är det viktigt att du är kommunikativ, analytisk och tydlig. Då tjänsten innebär många kontakter behöver du behärska flytande svenska i tal och skrift. Vidare är du serviceinriktad, samarbetsvillig och hanterar information och frågeställningar inom lön med hög integritet och gott omdöme.

Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Helena Öberg på 076-647 16 03. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2021-10-31.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.

I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 oktober 2021
  • Ansök senast: 24 mars 2022

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


26 november 2024

26 november 2024

25 november 2024