OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
SJR tillsätter nu en Interim Lönespecialist till vår kund som är en välkänd dryckestillverkare med kontor i Jordbro, söder om Stockholm.
Vi söker efter dig som är en erfaren lönespecialist med erfarenhet från SAP (alternativt stor vana av arbeta i komplexa system).
Uppdraget startar i januari och pågår i 6 månader med möjlighet till förlängning.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Ansvara för stora delar av löneprocessen och tillhörande kontroller.
Löpande rapportering både internt och externt
Verksamhetsnära stöd inom löneområdet för medarbetare, chefer och kollegor
Ansvara för tidsrapporteringssystem Kronos. Vilket även innefattar löpande kontakt med supportteam samt utbilda nya chefer i systemet
Hantera inkommande HR- och lönerelaterade frågor via telefon och ärendehanteringssystem
Hantering av statistikunderlag och intyg
Många kontaktytor - både internt och externt
Kunden ser gärna att man arbetar på plats på kontoret 2-3 dagar i veckan och 1-2 dagar hemifrån.
Vem är du?
- Eftergymnasial utbildning inom ekonomi, lön eller arbetserfarenhet som bedöms likvärdig
- Minst 5 års erfarenhet av att arbeta med löner
- Flytande i Svenska och Engelska, i både tal och skrift
- Vana av att arbeta i SAP
Som person trivs du i en ansvarstaganderoll och har förmåga att självständigt driva dina arbetsuppgifter framåt. I ditt arbetssätt är du effektiv men noggrann, du förstår vikten av att hålla deadlines och tummar aldrig på kvaliteten. Du är serviceminded och ser det som en självklarhet att stötta dina kollegor vid behov, har en god samarbetsförmåga och är pedagogisk i ditt sätt gentemot andra. Vidare är du prestigelös och har hög integritet.
Ansökan
Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2021-12-23.
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet.
I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.
Varmt välkommen med din ansökan!
För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.
Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.
SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Vinnersten
Magnus Mellborg
Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke
Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88