OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Till en verksamhet i Jönköpingsregionen söker vi dig som ska leda, utveckla och implementera en ny inköpsprocess och plan för en inköpsfunktion.
Tillsammans med både nya och befintliga samarbetspartner utvecklar du all form av inköpsprocess globalt. Du identifierar och tar fram förslag på nya affärsmöjligheter. Genomför förhandlingar, avtalsupplägg och kapacitetssäkringar. Vidare har du ansvaret för att utveckla medarbetare att ta nästa steg i en spännande utvecklingsfas, till att utveckla interna och externa rutiner för alla former av inköpsprocesser. Du har även utvecklingsansvar för IT inom inköpsavdelningen.
Vi förutsätter att du behärskar alla steg i inköpsprocessen och har förmågan och vilja att också arbeta med såväl operativa som taktiska inköpsfrågor. Du har flerårig dokumenterad erfarenhet av förhandlings- och inköpsarbete från central nivå med internationell prägel. Vidare har du dokumenterat goda resultat från upphandlingar, samarbete och förhandlingar med externa partners.
Du är såväl drivande, coachande och affärsinriktad och har förmågan att både kunna lyssna, förstå och skapa förtroende på alla nivåer. Strategiskt och analytiskt tankesätt.
Du är idag tillgänglig omgående för nytt spännande uppdrag inom inköp och vill ingå i vårt professionella nätverk och bidra med rätt råd och kunskap genom hela processen. Uppdragets längd diskuteras vidare i processen.
Urvalsprocessen är redan igång med hänsyn till befintligt nätverk, men vi ser gärna fler intressanta profiler. Välkommen med din ansökan! För mer information kontakta Henrik Hallström 073 545 28 88.