Interim Moms och skatteexpert till välkänd internationell koncern

Arbetsbeskrivning

SJR söker en Interim VAT-expert för konsultuppdrag med start omgående och 6 månader framöver. Arbetet sker på heltid och du kommer att vara en del av ett ekonomiteam om 10 personer hos vår kund som sitter vid Solna Station.

Vad ingår i tjänsten?
I din roll ansvarar du självständigt för området skatt och moms, intrastatrapportering samt analyser av intrastat.

Dina främsta arbetsuppgifter kommer att innefatta:

- Bokslutsuppgifter relaterade till moms & skatt
- Reconciliering av momskonton
- Momsåtervinning
- Ta fram momsrapporter för vidare analyser
- Momsdeklaration för både Sverige och för andra länder där Sverige är momsregistrerat
- Intrastatrapportering och analyser
- Betala och boka skatter
- Punktskatt
- Support till övriga ekonomiavdelningen inom skattefrågor


Vem söker vi?
För att passa i rollen ser vi att du har arbetat med kvalificerad moms och skatt tidigare, du har erfarenhet inom momsdeklaration och intrastat rapportering och känner dig trygg inom området. Erfarenhet av SAP är starkt meriterande. Du har tidigare arbetat i storbolag och har en högskoleutbildning i ekonomi. Du kommer regelbundet ha internationella kontakter, vilket innebär att du bör känna dig bekväm vid att arbeta med engelska som arbetsspråk.

Som person har du förmågan att självständigt driva ditt arbete, fatta beslut och ta ansvar för dem. Du är en glad, positiv och hjälpsam teamplayer som också själv kan ta hjälp av andra.

Ansökan

Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2022-04-14.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.



För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 mars 2022
  • Ansök senast: 31 augusti 2022

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


28 november 2024

27 november 2024

26 november 2024