Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
För kunds räkning söker vi nu en interim områdeschef som kan starta 2025-01-02. Uppdraget är på ca 4 månader med god chans till förlängning då det är en brygglösning för en rekrytering.
Omfattning - 38 timmar per vecka exklusive 45 minuters lunch
Placering - Hässelby till största del, det förekommer även möten i Skärholmen, Solberga och Skarpnäck
Möjlighet till distansarbete - 3 dagar behöver man vara på plats på kontoret.
Beskrivning av uppdraget/rollen
Det område som du kommer att ansvara för är uppbyggt på tre team om totalt 13 medarbetare.
Du leder dina team och har personalansvar för förvaltare, kundförvaltare och områdestekniker
Tjänsten innebär att du har ett fastighetsägaransvar och ett ekonomiskt ansvar
Områdeschefen ansvarar också för goda kundrelationer och en bra kommunikation med hyresgäster och andra aktörer inom det geografiska området.
Du rapporterar till enhetschef för förvaltningsområden och ingår i förvaltningsteamet som består av 8 chefer.
Ansvarsområden
Syfte med uppdraget och förväntat resultat
Att se till att hålla de obligatoriska möten med personalen som skall utföras, APT och uppdragsdialoger.
Att se till att vi upprätthåller fastighetsägaransvaret samt myndighetsbesiktningar
Att ha fullt personalansvar gällande arbetsmiljö, rekryteringar och annan personalhantering
Att se till att förvaltningsområdet håller sina ekonomiska mål
Kvalifikationer
Kravspecifikation:
Obligatoriska krav (Ska)
Du har 5 år eller mer erfarenhet av fastighetsförvaltning och kunskap om bostadsfrågor.
Erfarenhet av att jobba med budgetuppföljning samt arbetat med att göra ekonomiska analyser av utfallet.
Goda kunskaper inom hyresjuridik.
Minst 3 års erfarenhet av att leda andra människor samt leda människor mot bolagets mål, Nöjda kunder, hållbar ekonomi och hållbara bostadsområden.
En relevant akademisk utbildning inom fastighetsekonomi, högskoleingenjör (fastighetsförvaltning) eller motsvarande.
Svenska flytande i tal och skrift
Personliga egenskaper
Nedanstående personliga egenskaper säkerställs via referenser och vid eventuell intervju:
Ditt ledarskap kännetecknas av en god förmåga att inspirera, skapa goda relationer och engagemang.
Du har stor integritet och mod att ta ansvar och fatta beslut
Du behöver vara kommunikativ och är inte rädd för att hantera konflikter.
Du har ett gott omdöme och tycka att det är roligt att leda i förändring.
Om företaget
Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044