OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Inom ManpowerGroup hjälper vi människor att växa varje dag. Det är människorna vi möter som formar oss till det vi är - en arbetsplats med många starka och affärsdrivna individer med ett stort hjärta. Just nu söker vi en Processägare AP till vår nordiska ekonomifunktion.
Nu söker vi dig som vill vara med och utveckla och effektivisera våra processer för Accounts Payable! Som Processägare blir du en del av ManpowerGroups avdelning Nordic Finance Operations. Vår främsta uppgift är att kvalitetssäkra, utveckla och supportera de finansiella processerna inom ManpowerGroup i hela Norden. Den transaktionsbaserade ekonomileveransen sker från outsourcingpartners.
Önskad start snarast möjligt och uppdragslängd cirka sex månader initialt.
Om tjänsten
Tjänsten innebär ansvar för Accounts Payable (AP) processen för Norden och vara vår expert för AP-processen. Detta innebär bland annat att du upprättar och äger din "road map" för förändringsinitiativ och projekt, du definierar "best practice" såväl nationellt som nordiskt samt säkerställer att processerna dokumenteras och följs upp enligt gällande legala krav.
I början av november kommer vi att implementera ett nytt affärssystem, där du som AP processägare kommer vara högst involverad. Det innebär bla möten med projektet, utbildning av vår outsourcingpartner, och UAT-tester löpande inför Go-live. Systembytet innebär, på sikt, också en högre integration av AP processen mot Procurement, ansvaret för detta kommer då att ligga under AP processen.
Utöver det så gäller et att vara proaktiv och uppmärksam på speciallösningar som behövs.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
* Vara delaktig i systembytet och jobba med projektet för en lyckad implementation samt att fånga upp och driva fortsatta förbättringar efter Go-live.
* Tät dialog med outsourcingpartner för att följa inflöden av ärenden och vidta åtgärder där det behövs
* Utveckla och följa upp KPI:er och SLA:er, säkerställa rätt mätning och mätmetod samt rapportera detsamma inklusive avvikelser.
* Identifiera, analysera och dokumentera avvikelser, beskriva, föreslå samt driva förbättringsförslag
* Ansvara för processens dokumentation inkl. processbeskrivningar, processflöde, instruktioner och riktlinjer
Din bakgrund
Vi söker dig som minst några års erfarenhet av en liknande tjänst gärna i en internationell miljö. Du har ett gediget intresse för processer och god förståelse för de ekonomiska flödena. Du är en van användare av olika system och driver gärna på den digitala utvecklingen. Då rollen innebär internationella kontakter är det viktig att du talar och skriver både svenska och engelska obehindrat. Vi ser gärna att du även har erfarenhet från större bolag med processer av mer komplex art, är du dessutom van att jobba mot en eller flera outsourcingpartners är du särskilt intressant för oss. Projektledarerfarenhet och/eller erfarenhet av förändringsledning är mycket meriterande.
Som person är du självgående och driftig med god förmåga att prioritera och strukturera. Du hanterar både detaljer och helhetsperspektiv och har en utvecklingsinriktad inställning till arbetet. Om du är en teamplayer som motiveras av högt tempo, många interna respektive externa kontakter samt inte minst humor och värme kommer du att trivas hos oss.
Vad kan vi erbjuda dig?
Om du är attraherad av att arbeta på ett framgångsrikt internationellt bolag med höga medarbetarindex kan vi erbjuda dig ett intressant och stimulerande arbete där du får arbeta både operativt och strategiskt. ManpowerGroup är en modern arbetsgivare där vi värdesätter våra medarbetare och vill se dem växa och utvecklas. Stämningen kollegor emellan är mycket god och kännetecknas av tilltro, respekt och hög ambitionsnivå.