Interim Projekt Controller till välgörenhetsorganisation i city

Interim Projekt Controller till välgörenhetsorganisation i city

Arbetsbeskrivning

Ansvarsområde

Vi söker nu en Projekt Controller till välkänd välgörenhetsorganisation. Detta behov uppstår i samband med att en av deras nuvarande controllers tar en halvårs lång studieledighet som börjar i mitten av oktober. Det är därför de letar efter en kvalificerad konsult att tillfälligt förstärka sin enhet för Verksamhetsstyrning. Teamet består av 13 controllers, tillsammans med 1 Business Controller och 3 andra Projekt Controllers. I din roll rapporterar du till enhetschefen för Verksamhetsstöd.

Dina Huvudsakliga

• Bistår handläggare och projektledare med  rådgivning i olika processer, inklusive hantering av avtal, budgetering, finansiell rapportering, revision, riskhantering och integritetsfrågor.
• Ansvarar för att driva processer inom verksamhetsplanering, internrapportering och bokslutsarbete.
• Tillhandahåller verksamhetsnära process- och beslutsstöd till projektledare och enhetschefer, inklusive kostnads/intäktsanalyser och rapporteringsstrukturer.
• Stödjer projektledare i deras relationer med externa finansiärer, inklusive hantering av bidragsansökningar och rapportering.
• Kvalitetssäkrar projektens finansiella rapportering och erbjuder stöd vid extern revision.
• Ger stöd, coaching och utbildning inom de nämnda processerna.
• Ansvarar för att stödja partners i kapacitetsbyggnad genom riktade utbildningar och workshops.
• Utför stickprovskontroller av partners finansiella underlag för att säkerställa kvalitet och avtalsefterlevnad.
• Ansvarar för att bedöma partners finansiella kapacitet, identifiera eventuella risker och ge rekommendationer för förbättringsområden.

 

Den Ideala Kandidaten:

Vi söker dig som tidigare har erfarenhet från ideell verksamhet och som tidigare jobbat som Projekt- eller Business Controller.

Du har erfarenhet inom projekt- och verksamhetsstyrning samt en djup förståelse för ekonomi, inklusive kompetens inom avtalshantering och finansiell rapportering. Vi kommer se det som meriterande om du tidigare har jobbat med internationella biståndsprojekt eller likvärdigt. Du bör kunna visa upp utmärkta kommunikationsfärdigheter och ha förmågan att samarbeta smidigt med olika intressenter inom och utanför organisationen. Vidare är du analytisk, självständig och lösningsorienterad.

Vi söker dig med tidigare erfarenhet från kundreskontra, kreditbevakning eller någon annan form av inkassohantering. Vi ser gärna att du har någon form av eftergymnasial utbildning eller att du idag håller på och slutför din utbildning. För att fungera optimalt i denna rollen tror vi att du är en person som tar ett ansvar utöver det vanliga, att du ser lösningar istället för problem, att du är beredd att lägga ett stort engagemang på ditt arbete och att det är självklart för dig att ta saker i mål. Du är flytande i svenska och engelska, i både tal och skrift.

Vad vi Erbjuder:

Vi har ett konsultuppdrag hos en välkänd välgörenhetsorganisation med kontor i centrala Stockholm. Uppdraget har en preliminär start i mitten på oktober och förväntas fortlöpa i 6 månader. Kunden har en 38,5h vecka och där större delen av arbetet sker på plats på kontoret.  Hos Jurek Recruitment & Consulting är vi stolta över att kunna erbjuda dig en attraktiv och konkurrenskraftig månadslön. Din professionella och personliga välbefinnande är viktiga för oss, och därför inkluderar vårt erbjudande även en generös semesterförmån samt möjligheter till friskvårdsaktiviteter. Vi tror på att stötta och engagera våra konsulter på bästa sätt, och därför tillhandahåller vi även en dedikerad konsultchef som finns där för att stödja dig i din arbetsresa.

Om du har några frågor eller vill veta mer om denna spännande tjänst är du varmt välkommen att kontakta vår konsultchef, Gabriel Spennare, via e-post på gabriel.spennare@jurek.se. Vi ser fram emot att höra från dig och diskutera hur denna möjlighet kan vara nästa steg i din karriär..

Om Oss:

Jurek Recruitment & Consulting erbjuder en omfattande portfölj av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut talanger inom en mängd områden, från studenter till erfarna akademiker med specialistkompetens. Våra uppdrag spänner över områden som juridik, ekonomi, HR, marknadsföring och administration. Låt oss hjälpa dig att ta nästa steg i din karriär!

Kontaktpersoner på detta företaget

Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson

Rakel Jarl

Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson

Ulriikka Uittomäki

Berivan Mohammed

Malin Alexandersson

Thomas Eklöf

Rakel Jarl
070-972 13 52

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jurek Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 september 2023
  • Ansök senast: 23 oktober 2023

Besöksadress

Biblioteksgatan 11, Stockholm
None

Postadress

Biblioteksgatan 11
Stockholm, 11146

Liknande jobb


14 november 2024

Business Controller till Recipharm i Uppsala

Business Controller till Recipharm i Uppsala

14 november 2024

14 november 2024

Senior Business Controller till växande team

Senior Business Controller till växande team

14 november 2024