OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Erfarenhet från underhåll, projektledning och anbud? Vi söker Interim Bid Manager/Projektledare/Anbudsansvarig för längre uppdrag
Vi söker en engagerad och erfaren Bid Manager/Projektledare med gedigen erfarenhet av anbudsprocessen och projektledning till konsultuppdrag hos ett företag inom underhållsbranschen. Uppdraget är på minst 6 månader, med start redan i januari. Du kan vara placerad i Örebro eller Stockholm och möjlighet till hybridarbete finns. Som ledande kraft till team förväntas du inte bara ha en stark teknisk kompetens, utan även utmärkta ledaregenskaper och affärsmannaskap med vana att arbeta tvärfunktionellt.Låter det intressant, välkommen med din ansökan redan idag!
Ditt anställningserbjudande
Som Bid Manager på företaget har du en central roll i att säkerställa att företaget fortsätter att växa och vinna nya affärer. Genom att skapa optimerade och konkurrenskraftiga erbjudanden kommer du att vara nyckelpersonen som leder hela eller specifika delar av anbudsprocessen med hjälp av vår tydliga och effektiva projektledningsmetodik.
Vi söker dig som är tillgänglig relativt omgående och som snabbt kan sätta sig in i kundens behov och göra skillnad. Det finns möjlighet för dig som är egenföretagare och har F-skattsedel att gå som underkonsult via TNG eller att bli anställd konsult via oss på TNG. Uppdraget förväntas pågå 6 månader.
Dina arbetsuppgifter
Optimera Erbjudanden: Formulera konkurrenskraftiga erbjudanden för att säkra nya affärer.
Projektledningsexpertis: Använda tydlig projektledningsmetodik för att leda anbudsprocessen från planering till överlämnande.
Samarbete inom Anbudsorganisationen: Arbeta med olika roller inom anbudsorganisationen och styrmodellen för att skapa starka affärserbjudanden.
Förhandlingsledning: Tillsammans med Försäljningsansvarig leda förhandlingar och säkra affärsavtal med kunder.
Ansvar för Anbudsarbete: Planera, producera och validera anbudsarbetet, säkerställa överlämnande inom deadlines.
Kundfokus: Skapa erbjudanden som svarar mot kundernas behov och förväntningar.
Kommunikation och Samarbete: Effektivt samarbeta och kommunicera med teammedlemmar för att uppnå gemensamma mål.
Affärsmannaskap: Utveckla erbjudanden som inte bara är tekniskt starka utan också affärsmässigt framgångsrika.
Resultatinriktad: Fokusera på att leverera vinnande affärserbjudanden och säkra långsiktiga partnerskap.
Värt att veta
Uppdraget beräknas minst 6 månader och är placerat på kundens kontor i Västerås.
Våra förväntningar
Vi förväntar oss att du är har en examen på Högskola/universitetsnivå eller motsvarande arbetslivserfarenhet.
Som person är du pålitligt och ansvarstagande. Givetvis har du en god samarbetas förmåga varpå du också kommunicerar väl internt som externt.
Intresserad?
Detta är ett interimsuppdrag som chef, där du antingen kan bli anställd som hos konsult hos oss på TNG Tech eller blir anlitad som underkonsult för att arbeta på plats hos vår kund. På TNG är vi specialister på kompetensbaserad och fördomsfri rekrytering, bemanning och interim. Vi ser fram emot att få din ansökan med CV eller LinkedIn-profil, och utan personligt brev, i vårt enkla ansökningsformulär. Notera att vi inte kan ta emot ansökningar via e-post, men att du alltid är välkommen att maila rekryteraren vid frågor. Efter inskickad ansökan kommer vi dels anonymisera dina personuppgifter, dels be dig att göra ett par rekryteringstester, innan vi gör en första bedömning. Givetvis får du mer information om varje steg när det är dags och så snart du skickat in din ansökan kan du följa den i realtid via vår hemsida. Observera att vi gör urval löpande och uppdraget kan därför tillsättas före sista ansökningsdatum. Varmt välkommen!
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Scheef
08-410 690 50
Sinisa Strbac
Jonas Olsson
08-410 639 22
Jennie Mannesten
08-21 92 05
Dana Jennerström
08-410 639 23
Dana Jennerström
Marcus Eriksson
Maria Tedsjö
0709-76 48 95
Malin Löwdahl
08-410 639 29
Pär Johansson
070-350 03 07