Interim projektledare till Solna stad

Interim projektledare till Solna stad

Arbetsbeskrivning

Om uppdraget

Barn- och utbildningsförvaltningen i Solna stad svarar för omsorg och utbildning av barn och ungdomar. I verksamheten ingår förskola och pedagogisk omsorg, förskoleklass, fritidshem, grundskola, särskola och gymnasieskola samt ungdomsmottagning och sjukhusskola.
Uppdraget utgör en ersättning för en medarbetare på lokalenheten som går på föräldraledighet. Enheten tillhör barn- och utbildningsförvaltningens centrala förvaltning som sitter i Solna stadshus med totalt drygt 40 personer.



Dina arbetsuppgifter
Som projektledare på lokalenheten kommer du att arbeta med att projektleda samordningen mellan förvaltningens verksamheter (förskola/skola), den centrala förvaltningen och tekniska förvaltningen. Det rör sig i första hand om nybyggnation, ombyggnation, renovering och upprustning av lokaler och gårdar. I tillägg till ovanstående kommer du att leda, stödja och genomföra olika utredningsuppdrag och utvecklingsprocesser inom frågor som rör lokaler, gårdar och säkerhetsfrågor.

Dina kvalifikationer
För att passa som projektledare hos oss måste du kunna arbeta självständigt och ta egna initiativ. Du behöver ha projektledarerfarenhet och kunna leda grupper och personer utan att vara chef. Då mycket arbete sker tillsammans med andra, inom och utanför förvaltningen, behöver du ha lätt för att skapa relationer och samarbeta. Det är också nödvändigt att du har förmåga att förstå helheten i komplexa sammanhang och att tänka strategiskt, samtidigt som du måste kunna arbeta operativt och ha ett sinne för detaljer. Du behöver även ha lätt för att uttrycka dig både muntligt och skriftligt samt kunna arbeta noggrant och strukturerat, men också vara kreativ och kunna lösa problem. Du behöver även ha en förmåga att planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt.

Krav:

- för uppdraget relevant universitets- eller högskoleutbildning-

- erfarenhet av att leda och arbeta i projekt och processer

- erfarenhet av förbättringsarbete, utveckling av processer/rutiner

Meriterande:

- erfarenhet av arbete med frågor som rör lokalutveckling

- erfarenhet av utredningsarbete/skapa rapporter/utredningsunderlag

- erfarenhet av arbete inom offentlig förvaltning

- erfarenhet av att samverka mellan olika verksamheter och förvaltningar

Övrigt

Lokalenheten på barn- och utbildningsförvaltningens centrala förvaltning är i ett intensivt utvecklingsskede med många pågående och kommande lokalförändringar och utvecklingsprojekt. På lokalenheten arbetar idag, förutom rekryterande chef, en projektledare/utvecklingsledare samt två lokalintendenter. Vi arbetar nära i gruppen för att ta vara på allas kompetens och erfarenhet i syfte att professionalisera enheten och på bästa sätt stötta våra verksamheter.

Uppdragets omfattning avser 60 %

Du som är egen företagare är också välkommen att söka tjänsten.

Uppdragets löptid: start och slutdatum: 2023-02-14 (senast 2023-03-01) - 2023-12-31

Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, se nedan

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 08-84 53 00.

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Kontaktpersoner på detta företaget

Annahita Yassarati

Kristina Fransson

Alexandra Lindholm

Linda Solini

Malin Strandberg

Lisa Målberg

David Målsäter

Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe

Erika Hansson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bemannia
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 februari 2023
  • Ansök senast: 29 juli 2023

Besöksadress

Sveavägen 155, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 155
Stockholm, 11346

Liknande jobb


25 november 2024

Teamlead till Ordna Bolåns privatlåneteam

Teamlead till Ordna Bolåns privatlåneteam

15 november 2024

Samordnare till Språkservice Tolkcenter

Samordnare till Språkservice Tolkcenter

15 november 2024