OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en interim Redovisningsansvarig för ett längre uppdrag hos en av våra kunder inom Transportbranschen. Önskad start för uppdraget är 1 mars och uppdraget beräknas löpa under ca 1 år. Kunden är belägen i Göteborg och arbetet utförs till största delen på kundens kontor med möjlighet att arbeta viss del på distans.
Som Redovisningsansvarig ansvarar du för redovisningen i tre bolag och rapporterar till CFO och CEO. Företaget har även verksamhet i Norge och Danmark och en del resor till huvudkontoret i Norge kan förekomma.
Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvar i rollen är:
• Helhetsansvar för redovisning och rapportering
• Kund och leverantörsreskontra
• Löpande bokföring
• Inkomst, skatt och momsredovisning
• Månadsrapport och analys
• Årsbudget och rullande prognos
• Övergripande ansvar för löneprocessen. Det är ca 170 löner som görs av en löneadministratör.
• Kontakt med bank, revisor och berörda myndigheter
• Stöd till organisationens chefer och delta i ledningsmöten.
Du ansvarar för att krav som ställs i lagar och förordningar samt interna instruktioner uppfylls inom samtliga tre bolag. I rollen ingår även att identifiera förbättringsmöjligheter och effektivisera processer och rutiner inom ditt arbetsområde.
Kvalifikationer för tjänsten är:
• Flera års erfarenhet av ett ekonomiskt helhetsansvar på medelstora bolag.
• Relevant eftergymnasial utbildning.
• God samarbets- och kommunikationsförmåga. Vara en lagspelare.
• Noggrann, strukturerad, lösningsorienterad och förändringsbenägen med stor drivkraft.
• Erfarenhet av UNIT4 är meriterande men inget krav.
Vid frågor kontakta Caroline Woxberg, 0735-09 04 82, caroline.woxberg@flipr.se. Du ansöker med bifogat CV på flipr.se. Vi kommer att träffa kandidater löpande, så vi välkomnar din ansökan så snart som möjligt. Läser du denna annons i din telefon? I så fall kan du ansöka direkt med din Linkedin-profil utan att bifoga CV och personligt brev.
Välkommen med din ansökan!