Interim redovisningsansvarig till företag i renhållningsbranschen

Interim redovisningsansvarig till företag i renhållningsbranschen

Arbetsbeskrivning

Interim redovisningsansvarig

Vi söker en interim redovisningsansvarig i avvaktan på en permanent ersättningsrekrytering. Rollen är placerad på avdelningen för Ekonomi, Inköp och IT.

I rollen igår att ansvara för bolagets redovisningsfunktion och arbetsleda två kollegor (ej chefsroll) samt samverka och koordinera aktiviteter gentemot övriga avdelningar.

I ansvaret ingår löpande redovisning, skattedeklarationer samt periodbokslut, årsbokslut, årsredovisning (K3) och inkomstdeklaration. Erfarenhet av punktskatter är bra men inget krav.

I ansvaret ingår övergripande ansvar för större kundfakturering, kund- och leverantörsreskontra, samt krav- och inkassoprocess.

I ansvaret ingår även tertialrapportering till ägare, bankadministration, likviditetsplanering, hantering av investeringar och anläggningstillgångar, avsättningar, och viss systemadministration.

Rollen rapporterar till chefen för Ekonomi, Inköp och IT.

Erfarenhetskrav:

- Relevant akademisk examen eller motsvarande erfarenhet

- Praktisk erfarenhet enligt rollbeskrivning

- Goda kunskaper i excel och ekonomisystemsvana

-
Personliga egenskaper: Kommunikativ, lösningsfokuserad, god samarbetsförmåga, noggrann

Uppdragslängd:

Start så snart som möjligt t o m 30/11, med möjlighet till förlängning

Uppdraget

-
I rollen ingår att ansvara för bolagets redovisningsfunktion och arbetsleda två kollegor (ej chefsroll) samt samverka och koordinera aktiviteter gentemot övriga avdelningar.

- I ansvaret ingår löpande redovisning, skattedeklarationer samt periodbokslut, årsbokslut, årsredovisning (K3) och inkomstdeklaration.

- I ansvaret ingår övergripande ansvar för större kundfakturering, kund- och leverantörsreskontra, samt krav- och inkassoprocess.

- I ansvaret ingår även tertialrapportering till ägare, bankadministration, likviditetsplanering, hantering av investeringar och anläggningstillgångar, avsättningar, och viss systemadministration.

- Rollen rapporterar till chefen för Ekonomi, Inköp och IT.

Ort för utförande

Huddinge (Hybrid arbetsmodell med möjlighet till distansarbete till viss del)

Du som är egen företagare är också välkommen att söka tjänsten.

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 010

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Kontaktpersoner på detta företaget

Annahita Yassarati

Kristina Fransson

Alexandra Lindholm

Linda Solini

Malin Strandberg

Lisa Målberg

David Målsäter

Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe

Erika Hansson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bemannia
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 maj 2023
  • Ansök senast: 28 oktober 2023

Besöksadress

Sveavägen 155, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 155
Stockholm, 11346

Liknande jobb


20 december 2024

13 december 2024