OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Intrum är den branschledande leverantören av kredithanteringstjänster, med närvaro på 24 marknader i Europa. Intrum hjälper företag att utvecklas genom att erbjuda lösningar som utformats för att förbättra företagens kassaflöde och långsiktiga lönsamhet samt att ta hand om deras kunder. En viktig del av bolagets mission är att se till att privatpersoner och företag får det stöd de behöver för att bli skuldfria. Intrum har över 10 000 engagerade och medkännande medarbetare som hjälper cirka 80 000 företag runt om i Europa. Under 2019 hade bolaget proformaintäkter på 16 miljarder kronor. Intrum har sitt huvudkontor i Stockholm och Intrum-aktien är noterad på Nasdaq Stockholm. Mer information finns på www.intrum.com
Är du senior Interimkonsult inom redovisning med gedigen bakgrund av att upprätta och kvalitetssäkra årsredovisningar på koncernnivå? Trivs du i händelserika och dynamiska miljöer med högt tempo? Står du redo för ditt nästa spännande uppdrag på ett internationellt och marknadsledade bolag? Då är det kanske dig vi söker till uppdraget som Interim Redovisningsansvarig på Intrum!
Om rollen
Intrum är en branschledande leverantören av kredithanteringstjänster med närvaro på hela 24 marknader i Europa. Som Interim Redovisningsansvarig har du en central roll i att säkerställa årsredovisningen för hela koncernen. Detta innebär ett övergripande ansvar för att upprätta struktur, få in information, bistå i redovisningsfrågor och att arbeta processinriktat för att säkra årsredoivisningen. Du kommer därmed ha flera kontaktytor där du agerar konsultativt för att att koordinera såväl noter, goodwill som komplexa redovisningsfrågor. Med din förmåga till struktur, höga tempo, helhetsperspektiv samt engagemang är du en grundpelare för ekonomifunktionen.
Vem söker vi?
Vi ser som krav att du har:
· Flerårig erfarenhet av kvalificerad redovisning och att upprätta årsredovisningar
· Mycket goda kunskaper i redovisningsfrågor, bokslut och årsredovisning
· Bakgrund från tjänstemannasektorn, gärna finansbranschen
· God vana av att hantera flera kontaktytor
Vi ser det som meriterande om du har:
· Erfarenhet från revisonsbranschen
För att lyckas och trivas i rollen är du strukturerad, initiativtagande, engagerad och analytisk. Du trivs i samarbetet med andra men är även trygg i att ta ett helhetsansvar och arbeta självständigt. Därtill har du förmågan att arbeta utifrån ett helhetsperspektiv samtidigt som även kan vara operationell och hands-on i en händelserik miljö med högt tempo.
Övrig information
Period: September 2020 till mars 2021, med möjlighet till förlängning
Omfattning: Heltid
Placering: Stockholm
Arbetsgivare: Intrum
Är du intresserad av att få veta mer? Ansök då redan idag för att vara en del av processen. Notera att urval sker löpande. Vid frågor om tjänsten, vänligen maila rekryteringsansvarig joakim.groth@novare.se. Notera att vi utifrån GDPR endast tar emot ansökningar via annons.