Interim Redovisningsassistent till modeföretag

Interim Redovisningsassistent till modeföretag

Arbetsbeskrivning

Vi söker en interim Redovisningsassistent för uppdrag i södra Stockholm.

Vår kund

Vår kund är ett välkänt globalt modeföretag som ligger söder om söder i Stockholm. Du kommer ansluta till en stor ekonomiavdelning och tillhöra "Accounts Receivable". Du kommer få tillfälle att jobba nära kollegor i andra länder med bland annat "intercompany" avstämningar. Kunden ser att du får ett stort ansvar, men också se till att det är roligt att jobba hos dem.

OBS! CV måste vara på Engelska då det är koncernspråket.

Start: 1 nov-2021
Varaktighet: 1 år

Din profil

Kunden söker en Redovisningsassistent som kan kundreskontrans alla delar. Du är nyfiken och har med fördel varit delaktig i bokslut. Du har även arbetat med redovisning och haft ansvar för Intercompany, avstämningar av konton och förstår lite av lagerbokföring. Det viktigaste ser kunden att du är villig att lära mer inom redovisning och är positiv till att hitta nya lösningar.

Dina arbetsuppgifter

Skapa fakturor efter underlag
Kontrollera och boka inkommande betalningar
Hantera partnerkommission
Hantera Intercompany transaktioner
Kontoavstämningar
Utveckla och förbättra interna processer och rutiner

Skall krav

- Utbildning inom ekonomi och administration eller motsvarande erfarenhet inom ekonomi/redovisning
- 3 års erfarenhet inom redovisning/kundfordringar
- Delaktig i bokslut
- Flytande engelska i tal & skrift
- Bra på Excel - vilket framgår i CV


Meriterande

- Dokumenterad erfarenhet av att genomföra förändringar av processer och rutiner.
- Nyfiken och snabblärd
- Erfarenhet av SAP minst 2 år.
- God förståelse för lagerbokföring


OBS! CV måste vara på Engelska då det är koncernspråket.



Låter det intressant? Tveka inte att skicka in din ansökan via vår hemsida. Då urval och intervjuer sker löpande kan tjänsten tillsättas innan annonsen har löpt ut. Titta även på andra tjänster som vi har på vår karriärsida!

careers.deltaconsulting.se (https://careers.deltaconsulting.se/)

Vid frågor, kontakta Katarina Söderberg på Katarina@deltaconsulting.se eller 070-566 50 58. Välkommen med din ansökan!

Om Delta Consulting Vi på Delta Consulting är specialister på ekonomipersonal. Vår vision är att skapa en helt ny standard.

Vi jobbar dagligen med att skapa möten mellan ekonomer och företag där ekonomer jobbar. I vårt arbete hjälper vi våra kandidater att ta nästa steg i karriären samtidigt som vi hjälper våra kunder att hitta rätt person. Vi förmedlar både permanenta anställningar och temporära anställningar i form av uthyrning och interim.

Vår verksamhet styrs av våra tre ledord: noggrannhet, långsiktighet och positiv förändring. Oavsett om du är i början av din karriär eller en erfaren CFO är vi din självklara samarbetspartner när det är dags för en ny utmaning.

Kontaktpersoner på detta företaget

Christoffer Rozenbachs
073-928 59 86
Olle Olsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Delta Consulting AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 oktober 2021
  • Ansök senast: 2 april 2022

Besöksadress

Strandbergsgatan 12, 6tr
None

Postadress

Strandbergsgatan 12, 6tr
Stockholm, 11251

Liknande jobb


20 december 2024

18 december 2024

Ekonomi-/redovisningsassistent

Ekonomi-/redovisningsassistent

17 december 2024

Junior redovisningsekonom

11 december 2024