Interim Redovisningschef

Interim Redovisningschef

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning för konsultuppdrag:
Uppdraget som interim Redovisningschef innebär främst att leda det dagliga arbetet på ekonomiavdelningen samt ansvara för framtagande av månadsbokslut och koncernrapportering. Vidare säkerställa god intern kontroll och vara kontaktperson till våra revisorer samt planera revisionen. Tjänsten omfattar personalansvar.

Du drivs av och vill arbeta med kvalificerad redovisning och rapportering. Hos kund är det i dagsläget 3 personer som bl. a. arbetar med framtagandet av månatligt resultat, extern redovisning och koncernrapportering. Det är viktigt att du ser dig som en del i teamet och på ett prestigelöst sätt deltar i avdelningens arbete.
Ekonomiavdelningen hos kunden omfattar förutom den redovisningsansvariga även en ekonomiassistent och två medarbetare för kund- respektive leverantörsreskontran.

Vem är du?
Vi söker dig som är civilekonom eller motsvarande. Du har flerårig erfarenhet av kvalificerad redovisning och har jobbat med IFRS. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att ha arbetat i en dynamisk och transaktionsintensiv bransch där du varit med och bidragit till förändring. Du är en tydlig och erfaren ledare som är prestigelös. Rollen är med placering i Rotebro, alldeles i närheten av pendeltågsstationen.
Du är van att arbeta under viss stress, är analytisk, effektiv och noggrann. Du är duktig på att snabbt omsätta teori till praktisk bokföring och få saker gjorda. Du är en positiv person med hög teamkänsla som är bra på att entusiasmera men ställer även tydliga krav och följer upp med feedback. Vidare är du kommunikativ och har hög integritet.
Du behärskar Excel väl och har goda kunskaper i engelska i tal och skrift.

Du erbjuds
Ett spännande uppdrag på ett internationellt framgångsrikt företag under ca 6–8 månader, med start gärna så snart som möjligt.
I detta konsultuppdrag har kunden valt att samarbeta med Jurek. För frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef: Catharina Airiman på mejl: catharina.airiman@jurek.se
Observera att vi inte tar emot ansökningar via mejl.
Du är varmt välkommen att söka till detta uppdrag via vår hemsida www.jurek.se.
Vi ser fram emot att höra från dig redan idag!
Vi intervjuar löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan!

Om Jurek:
Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR/Administration samt marknad och management.

Kontaktpersoner på detta företaget

Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson

Rakel Jarl

Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson

Ulriikka Uittomäki

Berivan Mohammed

Malin Alexandersson

Thomas Eklöf

Rakel Jarl
070-972 13 52

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jurek Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 december 2021
  • Ansök senast: 1 januari 2022

Besöksadress

Biblioteksgatan 11, Stockholm
None

Postadress

Biblioteksgatan 11
Stockholm, 11146

Liknande jobb


3 juli 2024

2 juli 2024