Interim redovisningschef - byggbranschen!

Interim redovisningschef - byggbranschen!

Arbetsbeskrivning

Här får du jobba med kvalificerad redovisning och samtidigt leda och utveckla ett nytt team!

Om tjänsten
Vår kund, verksam inom byggbranschen, genomgår en spännande förändring som ger ett nytt ekonomiteam - här behövs en erfaren interim redovisningschef tills en rekryterad kommit in i verksamheten.

Du kommer att ansvara för redovisningsfunktionen och dess tillhörande processer. Du leder, fördelar och utvecklar arbetet utifrån att två team går samman till ett. Du kommer att fungera som ett stöd och inta en coachande roll och du har självklart även det yttersta ansvaret för redovisning, bokslut, rapportering samt att rutiner och processer är så effektiva som möjligt.

Rollen utgörs av ett uppdrag som SJR-konsult/-underkonsult. Uppdraget löper med start snarast och under cirka 6 månader, beroende på hur rekryteringsprocessen fortlöper.

Din bakgrund
I den här rollen och miljön uppmuntras intresse för personalfrågor, ett intresse att lära sig verksamheten, förmåga att snabbt förstå verksamheter och ett kommunikativt sätt. Du är självgående, stöttande, inlyssnande och har en god struktur i ditt arbete. För att ha rätt förutsättningar för uppdraget behöver du i övrigt ha erfarenhet av en liknande roll, så att du har förmåga att snabbt förstå din roll och behovet. Meriterande är erfarenhet från revision.

Låter uppdraget som något för dig vill jag gärna höra från dig!

Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Karin Fors på 0704715924. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om SJR
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.



För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 januari 2023
  • Ansök senast: 31 januari 2023

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


20 december 2024

20 december 2024

Accounting Manager

20 december 2024

20 december 2024