Interim Redovisningsekonom

Interim Redovisningsekonom

Arbetsbeskrivning

Är du en prestigelös ekonom och har erfarenhet från kvalificerat redovisningsarbete? Vill du vara en del av ett expansivt bolag där du får vara med och driva ekonomiskt förbättringsarbete?

För kunds räkning söker vi nu en erfaren Redovisningsekonom med omgående uppstart. Du kommer att utgå från kundens kontor i Kalmar.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden

I arbetet som Redovisningsekonom hos vår kund kommer du att vara delaktig i deras förbättringsarbete samt effektivisera deras processer inom såväl den interna som externa redovisningen. Du kommer att arbeta med allt från den löpande bokföringen till ekonomiska analyser och kontoavstämningar.

Utöver ovanstående kommer du att göra självständiga månadsbokslut samt hantera viss leverantörs- och kundfakturering.
Andra förekommande arbetsuppgifter är genomförande av lageravstämningar, periodiseringar/reserveringar samt skatt- och momsdeklarationer.

Din profil

Du har ett strakt fokus på kvalitet samt initierar och är drivande i förbättringsprojekt.
Du värderar ett gott samarbete, besitter en god kommunikationsförmåga samt har lätt för att lära dig nya system. Vidare är du prestigelös, flexibel och brinner för att göra ett bra arbete.

Vi söker dig som har följande:


- Eftergymnasial utbildning inom ekonomi.
- Erfarenhet av att självständigt arbeta med redovisning, dels med det löpande arbetet, dels med bokslut.
- Goda kunskaper inom redovisning, skattefrågor och moms.


Det är önskvärt om du har arbetat i ett tillverkande företag tidigare och att du är trygg med reglerna runt lagerhantering. Goda kunskaper i Excel är en förutsättning och det är meriterande om du tidigare arbetat med affärssystemet Dynamics NAV.

Du har lätt för att uttrycka dig i både tal och skrift, inom såväl svenska som engelska.

Ansök redan idag!

Ansökan

Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag!

Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.

Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;


Marie Johansson och nås på 0700-911403 eller på marie.johansson@unikresurs.seRebecca Wikström och nås på 073-973 93 65 eller på rebecca.wikström@unikresurs.se



Väl mött!

Unik Resurs

Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till!

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors

Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin

Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist

örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Unik Resurs i Sverige AB
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 oktober 2022
  • Ansök senast: 24 oktober 2022

Besöksadress

Skyttegatan 2 58230 Linköping
None

Postadress

Djurgårdsgatan 56
Linköping, 58229

Liknande jobb


Redovisningskonsult - Extra

Redovisningskonsult - Extra

3 oktober 2024

3 oktober 2024

2 oktober 2024

Kundansvarig redovisningskonsult, Järfälla

Kundansvarig redovisningskonsult, Järfälla

2 oktober 2024